Autosalón v Ženeve bol v marci 1947 svedkom uvedenia prvého Gran Turismo: Tipo A6 (A ako „alfieri“, 6 pre počet valcov), známejšieho ako A6 1500 Gran Turismo. V skutočnosti jeho história siaha až do roku 1941 k dizajnu sedanu s motorom s pevnou hlavou a dvojitým vačkovým hriadeľom. Výsledkom bol vynikajúci motor s maximálnym výkonom 65 koní, karburátorom Weber 36DCR, ktorý vozidlu poskytoval maximálnu rýchlosť cca 150 km/h.

Auto pod dvojdverovou hliníkovou karosériou od talianskeho dizajnéra Pinin Farinu skrývalo rúrkový oceľový podvozok, nezávislé zavesenie predných kolies, zadné listové pružiny či hydraulicky ovládané brzdy. Elegantný interiér obsahoval kožené čalúnenie, komplexné prístroje a nové dizajnové prvky. Pedále spojky a brzdy dostali výrazné logo Maserati Trident.

Zvučné komplimenty a ocenenia rýchlo viedli k rozhodnutiu dať výrobe zelenú, aj keď s určitými zmenami oproti prototypu. To bol dobrý štart k výrobe  nadčasových kvalitných cestných áut so športovou DNA. Už len pre zaujímavosť dodávame, že ostatné aukčné predaje zrekonštruovaných kusov začínali na cene od 300 000 dolárov.

Maserati A6 1500 Gran Turismo
Kódové označenie: Tip A6
Rozmery: dĺžka 4080 mm, šírka 1520 mm, výška    1350 mm
Motor: hliníkový 1,5-litrový
Výkon: 65 koní pri 4700 ot./min
Prevodovka: 4 stupňová manuálna
Zrýchlenie 0-100 km/h: 17,5 sekundy
Maximálna rýchlosť: 141 km/h
Kolesá: oceľové alebo drôtené (na vyžiadanie)
Pneumatiky: 5,50×16 Pirelli
Rázvor: 2550 mm
Suchá hmotnosť: 950 kg (Berlinetta), 800 kg (Spyder)
Výrobné roky: 1947 – 1950
Vyrobených: 61 kusov

Mohlo by vás zaujať:

Krásne retro: Ikona Ferrari Dino 246 GT L
Krásne retro: Škoda 1100 OHC coupé
Krásne retro: Prvý Buick Riviera založil úspešnú modelovú radu

Facebook Comments