Na tento problém sa zamerala skupina britských psychológov pod vedením Dr. Kathryn Buchananovej z katedry psychológie University of Essex. Správu o tom priniesol aj web theargus.co.uk.

Je už dlhšie známe, že sledovanie negatívnych správ sa premieta aj do našej mentálnej pohody. Preto vedci rozdelili dobrovoľníkov štúdie na tri skupiny vybavených smartfónmi. Prvá sledovala zlé správy o koronavíruse na sociálnych médiach, druhá sledovala pozitívne informácie o ľuďoch, ktorí počas pandémie pomáhali druhým. A zvyšok skupiny preklikával nenáročný obsah, ktorý sa „korony“  vôbec netýkal.

Výsledok už asi tušíte. Už po dvoch! minútach čítania správ sa nálada prvej časti ľudí výrazne zhoršila. Druhá skupinka ostala náladou bez zmien, a najlepšiu mentálnu úroveň mali účastníci s nenáročným obsahom. Sledovanie dvoch až štyroch minút správ týkajúcich sa Covidu viedlo k „okamžitému a významnému zníženiu pozitívneho účinku“, uvádza sa v štúdii. Sociálne siete sú našťastie plné aj zábavného a neutrálneho obsahu, ktorý negatívnu náladu eliminuje. Vyberajte si skôr tento druh materiálu.

Mohlo by vás zaujať:

Doprajte si aspoň dve hodiny denne!
Tri postrehy o zdraví: Aj na drobnostiach záleží
Ste nespokojní so svojim telom?

Facebook Comments