Postaviť dvojdverové kupé nebolo v tom čase nič výnimočné, ale aby mal športiak tri nápravy a šesť kolies, z toho rovno štyri boli vpredu, to bolo neobvyklé. Čoskoro ale práce na projekte boli odložené kvôli vysokej výrobnej cene a vtedajšej nedostupnosti nízkoprofilových pneumatík. Ale v roku 2003 bol projekt opäť oživený, a o rok neskôr bol predstavený prototyp s označení, Covini C6W. Okrem zaujímavého vzhľadu vysvetľoval výrobca vyšší počet kolies aj zvýšenou bezpečnosťou. V prípade defektu predného kolesa to zvyšné tri kolesá zvládnu do bezpečného zastavenia. Mohli byť použité menšie ale viac brzdových kotúčov. Pridané dva predné tlmiče poskytujú lepšiu ovládateľnosť a lepšie rozložená hmotnosť auta znížila chvenie podvozku. Karoséria s odnímateľnou strechou bola vyrobená zo sklolaminátových a uhlíkových vlákien. Podvozok naopak z oceľových rúrok a výstužou z uhlíkových vlákien

Nápad šiestich kolies ale zavrhnutý nebol, len s tým rozdielom, že sa jedna náprava presunula dozadu. Vidieť ich môžete na autách triedy SUV ako napríklad – Dodge Ram T-Rex 6X6, Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 alebo mestského MINI XXL Stretch Limo 2004. Zdá sa, že koncept dvoch predných náprav je pochovaný. Dodnes ale pretrval úžas na tvárach ľudí všade kde sa C6W objaví.

Foto: covini.it

Covini C6W
Rozmery: dĺžka 418 cm, šírka 199 cm, výška 108 cm
Motor: atmosférický benzínový 4.2 L (4200 cc) V8 s priamym vstrekovaním
Max. krútiaci moment: 450 Nm pri 2700 ot./min
Prevodovka: 6 rýchlostná manuálna
Maximálna rýchlosť: 300  km/h
Rázvor náprav: 275 cm
Suchá hmotnosť: 1150 kg
Kolesá: predné 16 palcové, zadné 20 palcové

Mohlo by vás zaujať:

Retro kára pre odvážnych: Wartburg 353
Škoda Sport (1949): Vytrvalec spoza železnej opony
Luxusný manažérsky sedan pre Karla Lagerfelda: BMW L7

 

Facebook Comments