Ten je zároveň druhým plne elektrickým vozom tejto španielskej značky, ktorá patrí pod krídla  Volkswagen Group. Okrem neuveriteľne dravého výzoru zaujme aj výber materiálov. Uhlíkové vlákna nahradili ľanové. Recyklácia a eko cesta teda ide ďalej ako len v elektrifikácii pohonu. K slovu sa dostala aj 3D tlač, čo by v teréne pri pretekoch teoreticky znamenalo, že po nehode by sa ľahko vytlačil a vymenil požadovaný diel karosérie do 6 hodín. Stroj by mohol stáť na e-platforme MEB. O pohon sa postará 53 kWh batéria a zrýchlenie z 0- 100 km/h má byť na úrovni štyroch sekúnd.

Foto: cupraofficial.com

Pretekárska séria Extreme E vysiela medzinárodné tímy na preteky s 100% čisto elektrickými vozidlami v arktických, púštnych, dažďových, lesných, ľadovcových a oceánskych lokalitách po celom svete, čo kladie na zúčastnené autá enormné nároky. Štart extrémneho preteku sa očakáva na jar 2023 a za volantom sa má objaviť vodička značky Jutta Kleinschmidtová.

Foto: cupraofficial.com

Mohlo by vás zaujať:

Cupra Formentor Veloz: Racionálne zabalený temperament
Koncept pre ostrieľaných dobrodruhov: Canyon AT4 OVRLANDX
Alpha Superwolf: Drsný pick-up, ktorý si len ticho pradie

Facebook Comments