Po nedávnom predstavení hypercaru Battista Hyper GT prichádzajú kreatívni Taliani s konceptom Teorema, ktorý je založený na platformovom systéme BENTELER Electric Drive System (BEDS). Jedná sa o veľmi efektívne riešenie, umožňujúce rýchle a jednoduché škálovanie pre nové elektrické vozidlá. O moderný retro vzhľad vozu sa postarali dva tímy, z talianskeho Cambiana a čínskeho Šanghaja. Nasadnutie do konceptu sa veľmi nelíši od vstupu do obývačky. Klasické dvere tu nehľadajte, otvára sa zadná časť, strecha sa tiahne smerom hore a dopredu a podsvietená podlaha navedie cestujúceho na miesto. To pri rozmeroch auta – dĺžka 540 cm a výška 140 cm.

Foto: pininfarina.it

Chuťovkou má byť ľahké prepínanie medzi jazdnými režimami podľa nálady vodiča a posádky: autonómny režim, režim jazdy a odpočinkový režim. Pri prvom je vozidlo úplne autonómne, takže v skutočnosti nepotrebuje žiadneho vodiča.Ten sa môže otočiť k ďalším štyrom cestujúcim a necháva medzi sebou dostatočnú vzdialenosť, aby mal každý pocit súkromia. Umiestnenie sedadiel v kabíne je iné, ako sme zvyknutí pri terajších autách. Ich sklopenie vytvorí miesto na ležanie.

Foto: pininfarina.it

Skúsenosti spoločnosti Continental v oblasti inteligentných povrchov a inteligentného skla poskytujú Teoreme dôležité funkcie z hľadiska používateľskej skúsenosti aj bezpečnosti. Vyskakovacie tlačidlá sú skryté pod vnútornými povrchmi vozidla a objavia sa, až keď nimi vodič prejde rukou. Každé tlačidlo má mierne odlišný tvar, vďaka čomu ich vodič môže ľahko rozpoznať bez toho, aby spustil oči z cesty. Použitie inteligentného skla v zadnej časti vozidla umožňuje cestujúcim vychutnať si súkromie napríklad reguláciou vonkajšieho svetla. Či sa dostane Teorema aj na cesty, ukáže čas.

Foto: pininfarina.it

Možno raz uvidíme reálne aj na cestách:

MINI Vision Urbanaut Concept: Vízia sa stáva realitou
Koncept Opel Manta GSe ElektroMOD: To naj z dvoch svetov
Nissan GT-R X 2050: Koncept budúcnosti, ktorý by sa mohol ujať

Facebook Comments