Okrem rekuperačného brzdenia! a dvoch batérií z dojazdom 240 km na jedno nabitie, aj nafukujúcimi sedadlami. Ak ich vodič nepotreboval, pokojne ich vyfúkol a mal o pár litrov úložného priestoru navyše. V roku 1977 bol tento jednodverový prototyp inovovaný a premenovaný na Electron.

Vývoj auta podnietili tri návrhy zákonov prijaté Kongresom Spojených štátov, ktoré sa súhrnne označujú ako „zákon o vývoji elektrických vozidiel z roku 1966“, ako aj štvrtý zákon, ktorým sa menil a dopĺňal zákon o ovzduší z roku 1963 . Legislatíva poskytla financovanie výskumu elektrických automobilov v reakcii na rýchlo klesajúcu kvalitu ovzdušia. Elektromobily mali byť cestou, ako môžu USA znížiť svoju závislosť ropy.

Foto: oldconceptcars.com

Poltonový subkompaktný hatchback navrhol Dick Teauge. Na dĺžku malo auto iba niečo cez dva metre (2159 mm). Usporiadanie dvoch nikel-kadmiových a lítium-nikel-fluoridových batérii, spolu v hmotnosti 91 kg, doprialo autu maximálnu rýchlosťou cca 80 km/h. Hoci bol elektrický koncept dobre prijatý verejnosťou, k ďalšej výrobe už nedošlo. Určite k tomu prispela aj vysoká výrobná cena exotických batérií. Jednoducho dobrá technológia, ktorej správny čas mal prísť až o pár desaťročí.

Mohlo by vás zaujať:

Testovali sme nový ENYAQ iV medzi prvými na Slovensku
Rimac Nevera: Divoký hypercar z Chorvátska
Kia EV6: Prvý elektromobil v duchu novej filozofie značky

Facebook Comments