Štúdia, ktorá sledovala neaktívnych mužov s rizikom cukrovky typu 2 a konzumujúcich jedlá s vysokým obsahom tukov, zistila, že tí, ktorí mali neskoršie tréningy, zlepšili svoje metabolické zdravie viac ako tí, ktorí rovnaké cvičenie stihli už na začiatku dňa. Závery štúdie uverejnil aj web acu.edu.au

Údaje pochádzajú od 24 mužov, ktorí konzumovali stravu s vysokým obsahom tukov počas 11 po sebe nasledujúcich dní. Buď cvičili ráno, popoludní alebo vôbec. Účastníci boli vo veku od 30 do 45 rokov s BMI v rozmedzí od 27 do 35 kg / m 2 , nemali známe kardiovaskulárne choroby, nemali cukrovku typu 2 ani neužívali lieky na lekársky predpis. Po piatich dňoch vedci zistili, že výhody večerného tréningu rozhodujúcim spôsobom prevyšujú výhody ranného cvičenia.

Koncentrácie glukózy v krvi nalačno, inzulínu, cholesterolu, triacylglycerolu a LDL-cholesterolu sa znížili iba u účastníkov zaradených na večerné cvičenie. „Zistili sme, že kondícia obehovej a dýchacej sústavy sa zlepšila rovnako pri cvičení ráno aj večer. Ale iba večerné a nočné cvičenie viedlo k zlepšení regulácie hladiny glukózy v krvi,“ tvrdí autorka výskumu Dr. Trine Moholdtová.

PS: Začal nový mesiac, najlepší dátum venovať sa aktívnemu pohybu. Začať môže už dnes podvečer.

Foto: pixabay.com / tianyisheng007

Mohlo by vás zaujať:

Život s cukrovkou nie je ani trochu sladký
Pozor na infarkt, najčastejšie sa objaví v najnevhodnejšom dni roka
Päť dôvodov, prečo si ráno dopriať kávu

Facebook Comments