Kombinácia klasického vzhľadu a najmodernejších technológii v eko prevedení nemusí byť krokom vedľa. A vlastne ani vôbec nie je. Čisto elektrický koncept ponúka pre radosť jazdy výkon 108 kW / 147 k, manuálnou prevodovkou a pohon zadných kolies. Žlto svietivý lak dokonale kontrastuje s prednou čiernou kapotou, k tomu LED svetlomety, pixel-vizor a kokpitom Pure Panel.

Foto: opel.com

Čo znamená výraz ElektroMOD? Opel tento názov odvodil od pojmu RestoMod, čo je vylepšovanie klasických modelov modernými technológiami či vylepšeniami podvozku, riadenia a pohonu. Lítium-iónová batéria má kapacitu 31 kWh, čo umožňuje priemerný dojazd cca 200 kilometrov. Manta GSe dokáže rekuperovať brzdnú energiu a uložiť ju do batérie. Pravidelné nabíjanie prebieha pomocou palubnej nabíjačky s výkonom 9,0 kW pre jednofázové a trojfázové nabíjanie striedavým prúdom. To znamená, že úplné nabitie batérie trvá necelé štyri hodiny.

Foto: opel.com

Interiér je vybavený najnovšou digitálnou technológiou. Klasické okrúhle nástroje sú históriou, teraz vodič sleduje široký Opel Pure Panel. Dva integrované 12 a 10-palcové širokouhlé displeje nasmerované na vodiča ukazujú dôležité informácie o automobile. Hudba prichádza cez Bluetooth.

Foto: opel.com

Hoci nemecká značka zatiaľ neplánuje poslať Mantu Gse do sériovej výroby, minimálne aspoň pár stokusová limitka by sa určite rozpredala ako teplé rožky.

Mohlo by vás zaujať:

Klasická puritánska škola: Opel Speedster
Červené, zvodné krivky. Opel predstavil koncept nového GT
Opel Astra OPC Extreme: Cestná verzia závodného športiaku

Facebook Comments