Základom je predávať produkty, ktorým sami veríte. „Zároveň som cítil, že sa prihovárame k rovnakému zákazníkovi ako sme my sami.“ Hovorí v rozhovore CEO firmy Juraj Fehervari.

Je o Vás známe, že ste žili v Austrálii a Británii. Čo Vás ťahalo do zahraničia?
Do Británie som odišiel, keď som mal 22 rokov a do Austrálie vo svojich 25 rokoch. V týchto životných obdobiach som sa chcel posúvať vpred, chcel som viac slobody ale malé Slovensko ma limitovalo. Teraz sa však na to pozerám inak. Je úplne jedno, v ktorom kúte sveta žijete a čo máte okolo seba. Najdôležitejšie je ako sa cítite vo vnútri a akú slobodu dávate sám sebe.

foto: belenka.sk

Aké boli Vaše prvotné skúseností s podnikaním?
Prvé skúsenosti boli všelijaké, začínal som ako finančný poradca, neskôr som prevádzkoval menej alebo viac úspešné e-shopové projekty. Mal som dokonca rozbehnutý biznis v zahraničí. Celé sa to vždy však točilo okolo obchodu a online marketingu. Som veľmi šťastný, že som našiel projekt, ktorý mi dáva zmysel. Barefootu a noseniu detí by som sa venoval, aj keby to nerástlo o stovky percent ročne.

Aký príbeh stojí za založením Be Lenka? Tento projekt ste zakladali sám alebo spolu s nejakými partnermi?
So ženou sme mali veľmi priaznivý vzťah k noseniu detí a tak sme sa rozhodli, že si založíme vlastnú babywearing značku. Vedeli sme však o Lenke Cenigovej, ktorá začala vyrábať kvalitné nosiče a nám sa to veľmi páčilo. Dohodli sme si spoločné stretnutie. Slovo dalo slovo a spoločne sme založili značku Be Lenka, a tak sa postupne začal písať úspešný biznis príbeh. Dali sme dokopy naše skúsenosti a nadšenie, ktoré nás posunuli osobne aj profesionálne.

Lenka Cenigová a Juraj Fehervari. Foto: belenka.sk

Kedy vznikol nápad rozšíriť vaše portfólio o barefoot topánky?
Téma barefootu v našich rodinách rezonovala dlhšie. Rozhodnutie, že do toho ideme ako firma, sme spravili keď sme boli s Lenkou na pracovnej ceste v zahraničí. Lenka to navrhla a ja som si uvedomil, že má pravdu a je ten správny čas pustiť sa do toho.

V čom bol tento koncept výnimočnejší, že ste mali chuť a motiváciu sa do neho pustiť?
Bol som presvedčený, že ako barefoot, tak aj nosenie detí je skvelá vec a mnohým ľuďom to pomôže. Naša sebaistota pramenila z toho, že ten produkt bude skvelý, pretože sami sme barefoot nosili a zažili sme ten „wow“ efekt. Zároveň som cítil, že sa prihovárame k rovnakému zákazníkovi ako sme my sami.

foto: belenka.sk

Veľa ľudí stále nevie čo pojem barefoot znamená? Boli ste pripravení, že budete musieť ľudí edukovať a prinášať osvetu o barefoot?
Áno, boli sme na to pripravení a berieme to ako našu misiu. Naším cieľom je zmeniť obúvacie návyky ľudí na celom svete. Nevidím dôvod, prečo by ľudia barefoot topánky nenosili, pretože drvivá väčšina ľudí, ktorí ich vyskúšajú sú z nich nadšení a ku klasickej obuvi sa už nevrátia.

Odkiaľ čerpáte inšpiráciu na nové produkty?
Vzhľadom na to, že barefoot má svoje pravidlá je omnoho ťažšie vytvoriť naozaj sexy topánku. My nedokážeme spraviť lodičky, ani topánky s hrubou podrážkou. Ale vieme čo ľudia chcú a poznáme obuvnícky svet. Preto sa snažíme do barefootu dostať tie najlepšie a najžiadanejšie modely bežných topánok. Toto často iným značkám chýba a bežne sa stretávame s tým, že naše modely kopírujú, resp. inšpirujeme zahraničné barefoot značky.

foto: belenka.sk

Momentálne máte vo svojom porfóliu skôr mestskú a voľnočasovú obuv. Na aké novinky môžu vaši zákazníci tešiť v najbližšom období?
Pracujeme na nových konceptoch veľmi blízkych Be Lenke, ktoré budú zamerané na trackovú a trailovú obuv. Taktiež sa chceme priblížiť teenegerom. Môžete sa tešiť na naozaj krásne modely.

Prednedávnom ste otvorili novú kamennú prevádzku v OC Mirage v Žiline. Plánujete otvoriť ďalšie predajne, či už na Slovensku alebo vo svete?
Chceli by sme otvoriť obchody po celom svete, ale kým sa tam dostaneme, tak chceme najprv rozbehnúť predajne na Slovensku a v Česku. Pribudnú predajne v Praha, Brne, Bratislave, Banskej Bystrici a ďalších mestách. Je to naša dlhodobá stratégia, predajňami by sme radi zlepšili komfort zákazníkov a zvýšili tak servis pre náš online. Verím, že v budúcnosti spustíme aj franchise prevádzky s podporíme rast siete. Môže nám to pomôcť hlavne v zahraničí.

foto: belenka.sk

V koľkých krajinách aktuálne pôsobíte?
Naše produkty sa ročne dostanú do približne 60 krajín, ale aktívne sa venujeme iba niekoľkým trhom. Naše hlavné trhy sú Nemecko, Francúzsko, Česko, Slovensko a ďalšie európske krajiny. Momentálne sa pripravujeme na aktívne pôsobenie v USA, kde už teraz organicky rastieme.

Kde vidíte budúcnosť Be Lenka o 5 rokov?
V tomto horizonte sa chceme stať trhovou jednotkou v barefoot topánkach na svete, ale plnohodnotne si uvedomujeme, že takýto obrovský rast zanecháva aj enviromentálnu stopu. Preto by sme chceli vyvinúť kompostovateľné topánky. Už na tom pracujeme, je to môj sen, ktorý by som si chcel splniť.

CEO Juraj Fehervari. Foto: belenka.sk

Facebook Comments