V prípade novej Fabie v tom pomáha debutové využitie koncernovej platformy MQB-A0, ktorá poskytuje lepšie konštrukčné riešenia. Zisk je jasný – lepší vnútorný priestor, vylepšená dynamika a aerodynamika (cw = 0,28).

Foto: skoda-storyboard.com

Dizajnéri sa vyhrali s atraktívnou karosériou, ktorá dostala nové proporcie a pôsobí športovejšie. Tú si môžete nechať nastriekať jednou z deviatich dostupných farieb. Pribudli výrazné línie, ostro rezané LED svetlá (vpredu aj vzadu), natiahnutý zadný spojler a k neprehliadnuteľným detailom patria kolesá. Interiér je väčší a pohodlnejší. Posádka si bude pochvaľovať lepšie odhlučnenie, dvojzónovú klimatizáciu, panoramatickú strechu, ambient osvetlenie či detaily a kvalitnejšie materiály hodné vyššej triedy. Na vodiča čaká medzi voliteľnými položkami aj vyhrievaný volant a vyhrievané čelné sklo. Tí, čo potrebujú jazdiť takmer každý deň v roku, túto možnosť určite radi využijú.

Foto: skoda-storyboard.com

Nezabudlo sa na moderný infotainment s online pripojením. Základom je systém Swing so 6,5-palcovým dotykovým displejom a DAB rádiom, a prepojenie s inteligentnými telefónmi pomocou funkcií Wireless SmartLink, Android Auto a Apple CarPlay. Poteší aj voliteľná možnosť bezdrôtového nabíjania smartfónu. Povestnou čerešničku infotainmentu je systém Amundsen s 9,2-palcovým dotykovým displejom a možnosťou ovládať ho gestami alebo hlasom prostredníctvom asistentky Laury, ktorá rozumie pätnástim jazykom. Nechýba ani možnosť získať digitálny prístrojový štít Virtual Cockpit.

Foto: skoda-storyboard.com

Nezabudlo sa ani bezpečnostnú výbava, ktorá získala autu 5 hviezdičkové hodnotenie v testoch Euro NCAP. Vylepšiť si svoju Fabiu môžete deviati airbagmi a funkčnými celkami ako Travel Assist či Park Assist, adaptívnym tempomatom či systémom pre vedenie v jazdných pruhoch, varovaním pred vozidlami v mŕtvom uhle. Poteší aj funkcia varovania pred rýchlo sa blížiacim autom zozadu (hlavne ak trávite veľa času na diaľniciach)

Foto: skoda-storyboard.com

Fabia (4. generácia)
dĺžka: 4108 mm
výška: 1780 mm
rázvor kolies: 2 564 mm
pohon: (trojvalce) 1.0 litrový MPI EVO 48 kW a 59 kW, 1.0 litrový TSI EVO 70 kW a 95 kW, (štvorvalec) 1,5 TSI EVO 110 kW (150 k)
nádrž: 40 litrov (na požiadanie 50 l)
dojazd: cca 900 km
prevodovka: 5 st. manuálna (pre TSI 95 kW aj 6-stupňová / príp. 7 stupňový automat DSG – iba pre TSI 110 kW)
kombinovaná spotreba (l / 100 km): od 5,1- 5,6 (podľa motorizácie)
max. rýchlosť: 172 – 225 km/h (podľa motorizácie)
objem kufra: 380 litrov (po sklopení zadných sedadiel až 1190 litrov)
kolesá: 14″ a 15″ (voliteľné 18″)

Foto: skoda-storyboard.com

Nielen pre „škodovkárov“:

Klenot z múzea: Laurin & Klement RK/M (1921)
Rýchla a univerzálna: Škoda Octavia RS
Zelená alternatíva Škoda Superb iV

 

Facebook Comments