Jednou vetou? Prepracovaná kombinácia top úrovne automobilového inžinierstva, aerodynamického know-how s citom pre estetiku v jednom. Tak si predstavuje spoločnosť Pagani svoju budúcnosť. Línie karosérie majú nadčasovú príťažlivosť automobilov zo 60. a 70. rokov. Huayra R je oslavou vášne – extrémne, neskrotné auto, vyvinuté bez pravidiel s výnimkou bezpečnosti. Bola vytvorená tak, aby nadchla a ponúkla nekompromisný výkon. Podarilo sa.

Foto: pagani.com

Motor Pagani 6l V12-R bol nanovo navrhnutý v spolupráci s HWA AG a špeciálne pre potreby trate. Pohon má ambície byť najľahšou, najvýkonnejšou a najefektívnejšou V12, aká bola kedy vytvorená. „Nový motor musel mať kúzlo, romantiku, zvuk a jednoduchosť motorov F1 z 80. rokov, pričom musel zahŕňať najmodernejšiu technológiu, ktorá je dnes k dispozícii.” dodáva dizajnér, zakladateľ a riaditeľ automobilky Horacio Pagani.

Nový monokok je vyrobený pomocou najnovších kompozitných technológií, ako sú Carbo-Titanium HP62-G2 a Carbo-Triax HP62. Po očiach a duši treba potešiť aj uši. Výsledkom akustického a technického plánovania a rozsiahleho výskumu materiálov, geometrií a zvukového dizajnu je nový výfukový systém vyvinutý špeciálne pre tento model. Celý systém je vyrobený zo zliatiny Inconel 625/718. Auto zvukovo buráca ako stroje F1 v minulosti.

Foto: pagani.com

Huayra R zachováva ľahký prístupu do kokpitu. Interiér je zameraný na detail a adrenalín, pre surový, vzrušujúci a nefiltrovaný pôžitok z jazdy. Všetky základné ovládacie prvky, ako napríklad kontrola trakcie, ABS, rádiová komunikácia a ďalšie dôležité funkcie, sú okamžite k dispozícii na rýchloupínacom, nastaviteľnom a odnímateľnom volante. Na stredovej konzole sú k dispozícii sekundárne ovládače, ako sú svetlá, kontrola motora / zavesenia kolies / bŕzd. Plne nastaviteľný displej prístrojovej dosky v HD rozlíšení dáva jazdcovi informácie potrebné na sledovanie stavu vozidla.

Pagani Huayra R
Motor: 6 litrový atmosférický Pagani V12-R
Krútiaci moment: 750 Nm od 5500 do 8300 ot./min
Prevodovka: 6 rýchlostná sekvenčná
Brzdy: Brembo CCM-R s monolitickými šesťpiestikovými strmeňmi, predné 410 × 38 mm /zadné 390 × 34 mm
Disky: APP kovaná monolitická hliníková zliatina 19 palcov (predná aj zadné)
Pneumatiky: Pirelli P Zero slick verzia – suché a mokré: predné 275/675 R19 / zadné 325/705 R19
Suchá hmotnosť: 1 050 kg
Cena: od 2,6 milióna € (bez dane)


Mohlo by vás zaujať:

Huayra BC. Pagani posúva svoj najvyspelejší kúsok ešte ďalej
Auto snov: Americký svalovec Hennessey Venom F5
Bugatti Divo Lady Bug: Projekt, ktorý takmer vzdali

 

Facebook Comments