Pre rok 2021 pripravuje britská automobilka ďalšiu skvostnú limitka, ktorou sa chce posunúť do šialene rýchlej a hybridnej budúcnosti. Inováciami v novej Arture našetrili. Napr. celohliníkový motor má sklon 120 stupňov, čo je svetová novinka pre sériový V6. Ďalšou technickou chuťovkou je chýbajúca klasická spiatočka. Cúvať sa dá, ale iba pomocou elektromotora, ktorý sa v podstate prepóluje sa otáča kolesá opačným smerom. Jednoduché a šetrné k celkovej hmotnosti auta, ktorá má hodnotu tej „suchej“ – 1 395 kg. Celková hmotnosť hybridných komponentov je iba 130 kg (88 kg batéria + 15,4 kg elektromotor).

Foto: mclaren.com

Vonkajším krivkám niet čo vytknúť. Podľa dizajnérov značky má každá v nich nejaký praktický dôvod. Prúdenie vzduchu, odvádzanie prebytočného tepla, nízke ťažisko či poloha vodiča, za tým sú hodiny a hodiny návrhov a testov špičkových automobilových inžinierov.

Foto: mclaren.com

McLaren Artura
Podvozok: z uhlíkových vlákien MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture)
Pohon:
– trojlitrový V6 s dvojitých preplňovaním
– elektromotor s axiálnym tokom 95 PS
Systémový výkon: 680 koní
Krútiaci moment: 720 Nm.
Batéria: Li-ion 7,4 kWh
Predovka: 8-stupňová automatická športová
Rozmery auta: dĺžka 4539 mm / šírka 1913 mm / výška 1193 mm
Rázvor náprav: 2 640 mm
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 3 s. / z 0 – 200 km/h – 8,3 s.
Max. rýchlosť: 330 km/h
Dojazd elektromotora: cca 30 km
Cena: cca 226 000 €

Mohlo by vás zaujať:

McLaren Sabre: Najvýkonnejší nehybrid len pre vyvolených
Kultové auto McLaren F1: Superlatív superlatívov
Projekt T.50: O 30 rokov mladší brat McLarenu F1

Facebook Comments