Rok 1951 bol pre automobilku Jaguár požehnaním. Jej Typ C so zvláštne zvlnenou karosériou vyhral posvätné 24-hodinové preteky vo francúzskom Le Mans. O tvar stroja sa vtedy postaral dizajnéra a majster aerodynamiky Malcolm Sayer. Po siedmich desaťročiach sa rozhodli pre vytvorenie hodnotného nasledovníka slávnej tradície, ktorý sa pochváli 6V 3,4-litrovým motorom s trojitými karburátormi Weber 40DCO3 a výkonom 220 koní, ktoré krotia kotúčové brzdy. Obmedzená osem kusová séria sa bude vyrábať ručne v závode Jaguar Classic Works v Coventry.

Inžinieri prevetrali firemné archívy a získané údaje spojili s modernou počítačovou technológiou s pomocou ktorej navrhli čo najautentickejší nový Typ C. V presnom CAD zobrazení tak môže výrobca poskytnúť zákazníkom príležitosť vizualizovať svoje auto virtuálne pomocou špeciálne navrhnutého online konfigurátora. Ten umožňuje používateľom porovnať možnosti farieb z 12 autentických farieb exteriéru a 8 farieb interiéru, a použiť aj voliteľné doplnky. K tomu je samozrejmosťou ochrana proti prevráteniu. Jaguar C-Type Continuation tak bude nielen na statické ukážky, noví majitelia s ním pokojne užijú aj moderné retro preteky.

Mohlo by vás zaujať:

Jaguar F-Pace: Automobilka púšťa na asfalt SUV so športovou dušou
Jaguár sa vynoril. Zaútočí táto šelma na svet zo Slovenska?
Jaguar F-Type: Frontálny útok na Porsche

Facebook Comments