Pretekárska sezóna na rok 2021 musí počítať so silným prírastkom, ktorý už bol potvrdený pre Porsche Mobil 1 Supercup a národné poháre Porsche Carrera v Nemecku, Francúzsku, krajinách Beneluxu, Ázii a prvýkrát v Severnej Amerike. Najnovšia (už siedma) generácia najpredávanejšieho pretekárskeho auta na svete svojho predchodcu prekonáva výkonom o 25 koní, môže jazdiť na syntetické palivá, ktoré v súťažných podmienkach výrazne znižujú emisie CO2.

Foto: porsche.com

Jednou z najvýraznejších vlastností 911 GT3 Cup je optimalizovaná aerodynamika a celkovo svalnatejší vzhľad. Už na prvý pohľad vyzerá veľmi pôsobivo. Je to čiastočne vďaka širokej turbodúchadlovej ľahkej karosérii, ktorá sa v automobile Cup používa prvýkrát. Jedenásťstupňové nastaviteľné zadné krídlo s upevnením „labutí krk“ zaisťuje nepretržité prúdenie vzduchu pod krídlami. Táto vylepšená aerodynamická účinnosť zaisťuje aj stabilnejšiu ovládateľnosť, najmä v rýchlych zákrutách.

Foto: porsche.com

Myslelo sa samozrejme aj na vyššie pohodlie a bezpečnosť vodiča (nové sklonové sedadlo, nastaviteľný stĺpik riadenia, upravený multifunkčný volant, hasiaci systém kokpitu…) a celková ergonómia ovládacích prvkov. Dizajnéri vylepšili centrálne umiestnený 10,3-palcový farebný monitor. Obrazovka uprednostňuje zobrazovanie kľúčových údajov a informácií pre vodiča. Spolu s otáčkami motora sa zobrazujú teploty vody a oleja, aktuálne zaradený prevodový stupeň a chybové správy alebo informácie o dôležitých základných hodnotách. Celkovo sa sleduje cca 700 diagnostických možností. Nedočkavé pretekárske tímy dostanú prvé kusy vo februári 2021, ak v povestnom prasiatku budú mať aspoň 225 000 €.

Porsche 911 GT3 Cup (992) pre rok 2021
Rozmery: dĺžka 4 585 mm, šírka: 1 920 mm (predná náprava) / 1 902 mm (zadná náprava)
Pohon: vodou chladený 6V boxer s objemom 3 996 cm3 , 510 hp (375 kilowattov)
Prevodovka: 6-stupňová sekvenčná (radenie pomocou pádla na volante)
Rázvor kolies: 2 459 mm
Celková hmotnosť: cca 1260 kg
Palivo: Superplus bezolovnatý benzín
Pneumatiky: 30 / 65-18 (predné), 31 / 71-18 (zadné)

Foto: porsche.com

Mohlo by vás zaujať:

Porsche ide Tesle po krku novým Taycanom
Porsche Cayman GT4 Clubsport: Pre boháčov, ktorí si myslia, že vedia jazdiť
Porsche Mission E: Márne budete hľadať uhol, z ktorého nevyzerá dobre

Facebook Comments