To z neho robilo veľmi efektívny dopravný prostriedok. Samotný vývoj trval desať rokov pod vedením ruského konštruktéra A.J. Filimonova. Hlavným motívom bolo zníženie nákladov potrebných na leteckú infraštruktúru v odľahlých častiach krajiny, kde bola potrebná nenáročná letecká doprava. Bella-1 mohla lietať za akýchkoľvek poveternostných podmienok. Na vzdialenosť do 1000 km prepravila 5-6 cestujúcich. To je dostatočné miesto pre súkromné či turistické lety, potreby geologického prieskumu či vojenského využitia. Stroj tak dokázal napríklad rýchlo odviezť partiu servisných robotníkov na opravu plynovodu či ropovodu. Cestovná rýchlosť bola 250 km/h. Lietadlo mohlo kedykoľvek pristávať na jazerách, riekach, močiaroch a poliach. K tomu mu pomáhala samotná konštrukcia – krídla z lietadla, rotor z vrtuľníka a vzduchový vankúš vznášadla. Prečo stále ten minulý čas? Na tú dobu prevratný projekt bol zrušený v roku 1996 po vyschnutí finančných prostriedkov. Ak by sa teraz oprášili staré nápady a použili moderné technológie, využite novej Belly by sa určite našlo.

Mohlo by vás zaujať:

Niečo medzi lietadlom a loďou. Nemecko predstavilo svoj FlyShip
Okolo sveta za 6 hodín? Hypersonické lietadlo to zvládne
Lietajúce auto PAL-V Liberty má dôvod na oslavu

Facebook Comments