Pre výrobcov superšportov predstavuje takáto procedúra obrovskú výzvu. Lambo sa v tomto úsilí rozhodlo, na rozdiel od väčšiny konkurentov, ísť tak trochu vlastnou cestou. V princípe môžeme povedať, že Taliani vytvorili hybrid, ktorý našťastie nestratil nič zo svojej 12-valcovej živelnosti.

Takto sa na konci roka 2019 zrodil unikátny Lamborghini Sián. Model, ktorý je z historického hľadiska vôbec prvým Lambom s hybridným pohonom! A hybrid z hľadiska extrémov rozhodne nie je konečná stanica. Model Sián sa vďaka klasickému atmosférickému motoru V12 s objemom 6,5 litra, doplneným o 48-voltový palubný elektrický systém s celkovým výkonom 819, stal vôbec najvýkonnejším býkom, aký doteraz Lamborghini vyrobilo! V tomto prípade musí byť každému jasné, že Sián nečakal na svojich záujemcov vystavený v showroomoch značky. Taliani plánujú z dotknutého modelu vyrobiť len limitovanú 63-kusovú sériu, ktorá je už dnes beznádejne vypredaná.

Foto: lamborghini.com

Ešte extrémnejší Sián Roadster
V Lamborghini sa popri klasickej verzii so strechou, Sián „coupé“, rozhodli spolu s príchodom horúceho leta postaviť ešte exkluzívnejší model vo verzii Roadster. Z verzie s otvorenou strechou totiž vznikne celkovo len 19 unikátnych kusov, ktoré majú obrovský zberateľský potenciál! Po dizajnovej stránke je aj Sián Roadster vďaka tradičným hranám a ostrým líniám až extrémne agresívny. Mnohí v jeho dizajne vidia určitý duševný odkaz legendárneho Lamborghini Countach. Akčne v tomto smere pôsobia predovšetkým mohutné postranné nasávacie otvory, ktoré monštruózny motor V12 zásobujú dostatočnou porciou vzduchu. Za dizajnový skvost možno označiť aj ochranné oblúky karosérie umiestnené za prednými sedačkami. Tie nielenže plnia svoju primárnu ochrannú funkciu, ale reálne aj vylepšujú aerodynamiku a zároveň eliminujú potenciálne vírenie vzduchu v priestore pre posádku. Prednej časti dominujú tradičné klinové LED svetlomety s grafikou v tvare písmena Y. Naopak, zadné skupinové svetlá dostali dramaticky 6-uholníkový tvar. Stabilitu vozidla vo vysokých rýchlostiach zlepšuje výsuvné zadné krídlo a masívny difúzor. Mimochodom,  dizajnový jazyk modelu Sián, resp. Sián Roadster by si mal v budúcnosti osvojiť aj nástupca súčasného modelu Aventador, ktorý už bude predsa len určený aj pre „širšie masy“.

Foto: lamborghini.com

Načo strecha?
Chuťovkou verzie Sián Roadster je fakt, že konštruktéri vôbec nepočítali s aplikáciou strešného panelu v prípade dažďa. Exkluzívne Lambo tak ostáva kabriom za každých okolností. Veď aj za dažďa sa dá ísť pri ponúkanom výkone vždy dostatočne rýchlo na to, aby aerodynamika do interiéru neprepustila žiadne kvapky vody. Zaujímavosťou nového superšportu je aj prezentačný modrastý špeciálny farebný odtieň s názvom Blu Uran. Zvyšní šťastlivci, ktorí budú vlastniť tento skvost, si môžu svoj Sián Roadster do značnej miery personalizovať aj z hľadiska farebného odtieňu. Vďaka tomu bude každý z 19 vyrobených kusov reálnym unikátom. Na elektrickú, resp. hybridnú výpomoc v útrobách vozidla odkazuje sofistikovaný detail v podobe špeciálnych diskov kolies s názvom Oro Electrum.

Foto: lamborghini.com

Super vzácne a výkonovo nadupané
Technika v útrobách verzie Roadster kopíruje „základný“ model Sián. Vodič má aj v tomto prípade k dispozícii špičkový atmosférický zážihový motor V12 s objemom 6,5 litra. Celkový výkon pohonnej sústavy posielaný na kolesá zadnej nápravy aj v tomto prípade ponúka výkon 602 kW, resp. 819 koní. Býk zo Sant´Agata Bolognese sa vďaka tomu dokáže z 0 na 100 km/h rozbehnúť za neuveriteľných 2,9 sekundy! Maximálna rýchlosť vrcholí na rovnako impozantnej hodnote 350 km/h. A keďže je Sián Roadster aj hybrid, tak pripomeňme, že 48 V palubná sieť sa na celkovom výkone podieľa 25 kW, resp. 34 koňmi. Na prvý pohľad zanedbateľné čísla elektrických komponentov reálne zlepšujú predovšetkým bleskurýchlu odozvu na plyn, ako aj celkovú dynamiku pri zrýchlení. Konštrukčnou zaujímavosťou hybridu „Made in Lamborghini“ je absencia klasickej batérie. Namiesto nej Lambo využíva účinnejšie riešenie v podobe tzv. superkapacitora. V tomto prípade ide o výkonný kondenzátor, ktorý je nielen ľahší ako klasická batéria, ale približne aj 10x účinnejší, resp. 3x výkonnejší. Cenovku unikátneho Lamborghini Sián Roadster Taliani vôbec nezverejnili, keďže celá séria je už dávno vypredaná. Môžeme len špekulovať, že cenovka nakoniec s vysokou pravdepodobnosťou prekonala hodnotu 3,6 milióna dolárov, za ktoré sa predával klasický model Sián.

LAMBORGHINI SIÁN ROADSTER
Motor : zážihový 6,5 V12
Max. výkon: 602 kW (819 koní)
Max. rýchlosť: viac ako 350 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 2,9 s
Cena: nie je známa, všetky kusy sú už vypredané

Mohlo by vás zaujať:

Maserati MC20: Neskutočne dlhé čakanie sa oplatilo
Lucid Air: Nový luxusný sedan má za sebou premiéru
Luxusné Aston Martin s prívlastkom 007 len pre šťastlivcov

Facebook Comments