Nepoznáte? A Rinspeed áno? Tak presne pod netradičné kreácie sa podpisuje Frank. V roku 2009 videl naozaj veľmi dopredu, doslova akoby si kúpil vešteckú guľu a dokonale ju vyleštil. V roku 2009 predstavil iChange.

Foto: netcarshow.com

1-3
Problémom súčasnosti je ekológia zhmotnená do tzv. lokálnych emisií. Pracháči sa vozia osamote v dvojtonových mastodontoch (neraz aj sedemmiestnych), cez týždeň aj obyčajný človek trpí samovravou v aute. Tu niekde sa rodí nekontrolovateľné množstvo emisií CO2, ktoré je v mnohých mestách naozaj neúnosné (aspoň štatistika to tvrdí). Malým riešením na veľkú krízu je nielen „úspora“ emisií v podobe implantácie elektropohonov, ale aj zmenšenie vozidiel – však gro času v aute sedí jeden človek. Práve prepojenie oboch, na prvý pohľad nespojiteľných svetov priniesol Rinspeed iChange rozťahovacie auto. Bežne vodič sedí uprostred v aute s tvarom kvapky – ideálny aerodynamický tvar. Ak je to potrebné, „auto“ sa vie ľahko natiahnuť, čím vznikne priestor pre ďalších dvoch pasažierov. Korunu myšlienke dáva, ako inak, pohon na elektrinu.

Foto: netcarshow.com

Čo dodať?
Frank M. Rinderknecht navrhol v roku 2009 ekologické vozidlo s hmotnosťou neuveriteľných 1050 kg, ktoré vedelo ísť vďaka použitiu klasickej šesťstupňovej prevodovky a elektromotora s výkonom 150 kW až 220 km/h. Elektromotor sa tak nemusel točiť do bezvedomia. Elektrickú energiu dodával z Li-ion akumulátora s dvoma konfiguráciami – pre jazdu na krátke a dlhé vzdialenosti. Niekedy naozaj stačí odvaha a chuť ponúkať netradičné riešenie. Ale ako predpokladáme, nikto reálne nespočítal nákladové položky na výrobu… Nevadí, počkáme si na budúcnosť.

Mohlo by vás zaujať:

Auto snov a jeho decentná hra na city
Bloodhound LSR: Presný zásah zlatým šípom
DMC-12: Legendu z minulosti čaká vzkriesenie

Facebook Comments