Ktorú tvár Ducati Panigale V4 Superleggera si vyberiete?

Z parametrov motocykla ide takmer hrôza, des a strach. Avšak pre tých, ktorí radi krotia „jogurty“ a neboja sa poriadne oprieť koleno v zákrute o rozhorúčený asfalt a na rovinke sa dokonale skryť za ochranný štít, je Superleggera mokrým snom.

Foto: Ducati

Hmotnosť dole, výkon hore
Malé upozornenie na úvod. Naozaj píšeme o motocykli, o motorke. O niečom, čo má len dve kolesá a motor (V4, 998 cm3) s výkonom 165 (!) kW. Avšak v základnom cestnom naladení s bežným Akrapovič výfukom. Ak ho však vymeníte za titánový od toho istého dodávateľa, klesne nielen hmotnosť motocykla (zo 159 kg na 152,2 kg – v oboch prípadoch ide o suchú hmotnosť), ale hlavne výkon stúpne na 174 (!!!) kW pri otáčkach 15 500 min-1. Superleggera je zároveň jediným motocyklom na svete, ktorý má nosný rám, ramená náprav aj disky kolies z karbónu. Jeho použitím sa ušetrilo 6,7 kg. Zároveň je dokonale aerodynamicky prepracovaný. Pri rýchlosti 270 km/h vyvíja prítlak 50 kg.

Exkluzívnych 500
Ducati sa rozhodlo, že z Panigale V4 Superleggera vyrobí len 500 kusov. Každý kus bude mať individuálne označenie s certifikátom pravosti. Začiatok predaja je plánovaný na tohtoročný jún, pričom denne sa (vzhľadom na zložité technologické procesy) poskladá len päť motocyklov. Klienti si okrem toho budú môcť zakúpiť špeciálnu koženú kombinézu s airbagom a karbónovú prilbu k tomu.

Foto: Ducati

A aby toho nebolo málo, Ducati pripravilo pre nadšencov či skôr nových majiteľov aj možnosť zúčastniť sa šampionátu „SBK Experience“. Ešte úžasnejšie je, že 30 majiteľov bude mať exkluzívnu príležitosť zažiť „MotoGP Experience“ – prežijú sen mnohých pretekárskych nadšencov.

Mohlo by vás nadchnúť:

Motorka budúcnosti: Nespadnete z nej a ani nebudete potrebovať prilbu!
Rady pre vodičov áut: Ako sa vyhnúť kolízii s motorkármi
Ride 3: Motorkárom telom i dušou

Facebook Comments