Na tomto fakte by nebolo nič zvláštne, keby nešlo o úplne, ale úplne sériový model. Áno, sériový Continental GT s „King of the Mountain“ Rhys Millenom za volantom sa v júni preháňal na International Hill Climb Pikes Peak. Po prejdení cieľovej čiary sa stopky zastavili na 10 minútach a 18,4 sekundách, čo znamenalo prekonanie rýchlostného rekordu pre sériové autá o nezanedbateľné 8,4 sekundy. Tento smelý počin sa stal dôvodom na ešte smelší – Bentley sa pri tejto príležitosti rozhodlo rekordnú jazdu osláviť 15 kusmi špeciálnej edície Continental GT Limited Edition.

Foto: Bentley

Niečo pod stromček
Slávnostný model je k dispozícii na objednávku už od decembra 2019. Vyznačuje sa decentným „body kitom“ z karbónových vlákien, pričom celá karoséria je lakovaná v špeciálnej zelenej Radium by Mulliner. Len pár detailov je v čiernej – spodok predného nárazníka, spätné zrkadlá, strecha a kúsok zadnej časti. Všetko podobne, ako malo rekordné vozidlo. Zelená pokračuje aj v iných detailoch. Na 22“ čiernych diskoch sú obuté pneumatiky Pirelli P Zero Color Edition (so zelenými nápismi), za nimi sú mohutné kotúče so strmeňmi lakovanými opäť nazeleno. Aby veľkoleposti nebolo málo, na maske chladiča kričí do sveta číslovka 100 – akože storočnica, lebo spoločnosť založil 18. januára 1919 Walter Owen Bentley. Zelená cverna zase kade-tade zvýrazňuje prvky interiéru. Dokonca kúsok z hory je na hlavových opierkach, ale inak opticky štepuje časti sedadiel. Chuťovkou je zase výrez časti zákrut pred spolujazdcom s rekordným  časom. Samozrejme, klavírneho laku a prvkov z karbónu je tu tiež po(hromadu). Globálne alebo celkovo – aj keď nejde od koreňa o športové vozidlo (skôr prestížne GT), Bentley hrá na výbornú strunu. V časoch tlačiacich na zelenú je výrazná zelená pre „pracháčov“ rozumnejšia investícia – veď kto by chcel o pár rokov nejaký „elektrohyper“ so „skapatou“ baterkou? Otázne však je, aký a či nejaký benzín bude aj o pár rokov…

Foto: Bentley

Drobotina
… lebo rovnako ako rekordný Continental GT, aj limitku poháňa mohutný dvojito vidlicový (W) preplňovaný dvanásťvalec s výkonom 467 kW a hlavne 900 Nm krútiaceho momentu. Vďaka týmto parametrom sa mastodont rozhýbe z pokoja na 100 km/h za skromných 3,7 sekundy a v šprinte pokračuje do závratných 333 km/h. Podobne závratná je aj cenovka – niekde okolo 180 000 €, ktorá sa naozaj rokmi môže pokojne vyšplhať na násobnú. Chválime. Napriek záplave ekologických vozidiel, ktoré rapídne vedia stiahnuť hodnotu emisií CO2, sú ešte značky, ktoré sa stále chcú prezentovať hlavne noblesou, zvukom či omamným „smradom“ z výfukových rúrok.

Foto: Bentley

BENTLEY CONTINENTAL GT
Valce/Objem: W12/6,0 litra
Maximálny výkon: 467 kW (635 k) pri 6000 min-1
Maximálny krútiaci moment: 900 Nm pri 1350 – 4500 min-1
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 3,7 s
Priemerná spotreba: Koľko zožerie hroch?
Cena: od cca 180 000 €

Káry pre tých, čo sú “ za vodou“:

Alpine A110S: S ako spomienkovo strhujúci superstroj
Niečo ako blesk: Lamborghini Sián
Rolls možno bude hore aj dole bez

Facebook Comments