Za jeho zrodom stojí belgický konštruktér Fred Krugger. Ten vsadil na obdobie racionálneho dizajnu 30. rokov 20. storočia. Krugger sa zaoberal úpravami a renováciou motocyklov a bicyklov, ale dostal zaujímavú objednávku od dvoch zámožných zákazníkov: textilného magnáta Andre Duponta a Francoisa Forneriho, majiteľ farmaceutickej spoločnosti. Tí chceli niečo čistokrvne belgické s jeho dizajnom. Výsledkom bol štýlový stroj s dodatkom FD (podľa iniciálok zákazníkov Fornieri Dupont). Všetky tvary vznikli poctivou ručnou prácou bez počítačového modelovania. Desiatky hodín rezania, ohýbania, zvárania, brúsenia sa pretavili do originálneho diela.

Vo vnútri: Tam pripomína dreveným obložením skôr luxusnú lodnú kajutu pre jedného pasažiera. Pocit dotvára atypický chrómový volant. Nastupuje sa nízkymi dverami iba na jednej strane.

Pod kapotou: Tam si pradie 6-litrový biturbo motor W12 od Bentley Continental GT, ktorého výkon sa  zvýšil zo 635 na 750 koní. Pri hmotnosti auta 1250 kg by to mohlo znamenať, že z nuly na stovku sa dostane za cca tri sekundy.


Ich volant držia len šťastlivci
:

Šťastná sedmička: Prežila desaťročia a žije doteraz
Luxusná Lagonda: Tichá šťuka pre snobov
Lister LFT-C: Radosť len pre pár vyvolených

Facebook Comments