Tí na spálenie dvojnásobného množstva tukov podľa webu treehugger.com odporúčajú cvičiť / behať ráno ešte na lačno. To je optimálne riešenie pre ľudí s nadváhou, lebo zdravý a vyšportovaný človek potrebuje pred pohybom dostatok energiu. Hladným obéznym však taký šport môže zlepšiť metabolické zdravie.

Štúdia zahŕňala vzorku 30 mužov s nadváhou, a porovnáva výsledky z dvoch testovacích skupín (jedna jedla pred cvičením / druhá až po) a jednej kontrolnej skupiny (tej nemenili životný štýl). Po šiestich týždňoch dospeli vedci z k záveru, že účastníci, ktorí cvičili pred raňajkami, spálili dvojnásobné množstvo tuku ako skupina, ktorá cvičila po raňajkách. Zistili, že sa to deje kvôli nízkym hladinám inzulínu počas cvičenia po pôste, čo znamená, že viac tuku z tukového tkaniva a tuku vo svaloch sa používa ako palivo.

„Naše výsledky naznačujú, že zmena načasovania, keď jete v súvislosti s tým, kedy cvičíte, môže viesť k zásadným a pozitívnym zmenám vášho celkového zdravia,“ uviedol Dr. Javier Gonzalez z University of Bath.

Mohlo by vás zaujať:

Zvýšenie mužskej plodnosti by mohlo byť lacné a dostupné
Ako jednoducho predísť zimnej depresii?

Facebook Comments