Je to zrejme (žiaľ) nutnosť. Znižovanie dôsledkov emisnej stopy či lokálnych smogových problémov sa výrazne podpísalo pod memorandum (rekviem?), z ktorého vyplýva, že automobilky musia tvoriť vozidlá produkujúce stále menej a menej škodlivých emisií, najlepšie však nulu, teda nič, čiže najlepšie elektromobil(y). Žiaľ, všetko sa to týka aj prestížnych značiek tvoriacich neraz emotívne vozidlá schopné rozbúchať srdce do „vývrtky“ všedným naštartovaním veľkoobjemového motora.

Foto: Aston Martin

Tichá šťuka
V budúcnosti bude zrejme mnohé emotívne, len nie zvuk. Aj preto Aston Martin pripravuje výkonné elektromobily, ktoré (aspoň) jazdou poriadne rozvášnia vodiča za volantom (len na ako dlho?). Prvým je Rapid E so 155-kusovou sériou. Automobilka na jeho vývoji spolupracovala so spoločnosťou Williams Advanced Engineering. Výsledkom je tichá šťuka s výkonom 448 kW a 950 Nm (dva elektromotory). Ak sa totižto chce elektromobil presadiť, musí mať parametre hodné benzínových klasikov. A aj má.

Foto: Aston Martin

Stovka jemne nad 4 sekundy a hlavne z 80 na 110 km/h vystrelí za 1,5 sekundy. A keby mal vodič náhodou od tichosti chuť zaspať, môže siahnuť po pripravovanej štúdii Lagonda Vision. Ak sa dostane do sériovej výroby, pôjde o prvý plnohodnotný elektromobil Aston Martin – Rapid E je totižto len upravený model Rapid. Lagonda bude mať úplne novátorskú koncepciu
a mala by vraj vedieť jazdiť sama. Nuž, nuda! Ale celkom snobská.

Foto: Aston Martin

K téme elektromobilov:

Porsche ide Tesle po krku novým Taycanom
Lightyear One: Horúci kandidát na elektromobil budúcnosti
Nová vízia BMW ukázala budúcnosť mestských športiakov

Facebook Comments