David je nielen britský model, ale aj dlhoročný nadšenec a fanúšik automobilky Jaguar. Už pri zadávaní projektu mal jasnú predstavu o tom, čo chce a potrebuje. Samozrejme, i dostatočný obnos finančných prostriedkov, veď každý žart niečo stojí. V jeho prípade navyše išlo nielen o rekonštrukciu starého kúsku, ale aj takú modernizáciu, aby sa s XK120 mohol zúčastňovať rôznych klasických pretekov veteránov, ako je napríklad Jaguar Classic Challenge alebo Mille Miglia. Keď človek chce…

Foto: Jaguar

Od myšlienky k realizácii
Niektoré veci sa naozaj ľahko vyslovia, avšak horšie, resp. dlhšie realizujú. David predstavu mal, ale páni v Jaguar Classic museli nájsť najprv vhodné vozidlo. Hľadali totižto XK120 z roku 1954 (vtedy sa skončila jeho výroba), kus, ktorý by mal čo najviac zachovaných pôvodných častí. Po dlhom hľadaní ho našli až v ďalekej Kalifornii. Odtiaľ putovalo do reštaurátorského centra Classic Works vo Warwickshire. Nebudeme vás napínať – od spustenia prestavby po jej ukončenie to trvalo 11 mesiacov a 2700 hodín práce. Vzhľadom na zadanie sa stal optickým vzorom XK120 Lightweight a samotný David s výškou 1,91 cm, takže mnohé sa mu muselo prispôsobovať, aby sa do auta zmestil.

Foto: Jaguar

Revitalizácia
Preteky sú špecifickým odvetvím, ktoré preverí nielen schopnosti vodiča, ale aj mechanickú vytrvalosť auta. O to viac, ak ide o preteky historických vozidiel. Radový šesťvalec s objemom 3,4 litra bol starostlivo prestavaný – trvalo to až 5,5 mesiaca. Cieľom bolo nielen zvýšenie výkonu (zo sériových 132 kW sa podarilo vydupať až 165 kW), ale hlavne schopnosti zvládania dlhého zaťaženia a vysokých rýchlostí. Vyladený výfukový systém má po novom jednu koncovku namiesto tradičnejších dvoch. K ďalším vylepšeniam patrí aj implantácia skráteného radenia štvorstupňovej prevodovky, odolnejších bŕzd (vpredu má kotúčové brzdy so štvorpiestikovými čeľusťami, vzadu zostali bubnové) a aj podvozka s nastaviteľnými tlmičmi – umožňujú ladenie priamo na konkrétne preteky. Dizajn a povrchové úpravy boli vytvorené v spolupráci s Davidom, ktorý si vyberal farbu a materiály na každom kroku renovácie. Exteriér je nalakovaný čiernou farbou zloženou zo štyroch vrstiev. Originálne rozdelené čelné sklo bolo nahradené (po vzore XK120 Lightweight) dvomi aero štítmi. Vo vnútri je auto rovnako jedinečné. Sedadlá majú povrchovú úpravu v štýle starých kožených sedadiel s mrežovým dizajnom vyrobeným na mieru a operadlami z hliníka. Bežne sú za sedadlami dve batérie, auto pre Davida má len jednu za sedadlom spolujazdca. Dôvodom je práve jeho výška. Aj preto má volant s menším priemerom, aby sa do auta zmestil.

Foto: Jaguar

David na záver
„Po tom, ako som v rokoch 2013 a 2014 jazdil s Jaguarom XK120 preteky Mille Miglia, vedel som, že chcem vlastniť jedno z týchto neuveriteľne špeciálnych vozidiel. Tím v Jaguar Classic urobil pozoruhodnú prácu a vykonal všetko, o čo som požiadal. Taktiež bolo úžasné byť súčasťou jeho tvorby.“ My môžeme len dodať, že ticho Davidovi závidíme. Výsledok je famózny s citom pre každý detail. Takýmto prácam dávame vždy palec hore.


Krásne staré káry nepodliehajú móde:

Mať tak vo vlastnej garáži luxusného orla
Kultové auto: Evolučný Baby- Benz

 

Facebook Comments