Medzi podobne malé patrí aj Eagle, zaoberajúci sa ručnou stavbou moderných a charizmatických modelov Jaguar E-Type. Ostatný produkt sa volá Spyder GT nadväzujúci na Eagle Speedster.

Stará moderna
Najväčším rozdielom medzi oboma modelmi je použitie plátennej strechy – Speedster je bez akejkoľvek strechy, GT preto otvára úplne nové jazdné možnosti. Doslova do každého počasia (aj keď si myslíme, že do zimy ho ťahať nikto nebude). Punc exkluzivity (a aj nutného siahnutia hlboko, naozaj hlboko do peňaženky) však v podobe kompletne ručnej výroby zostal. Na zákazku sú vyrábané aj interiérové prvky – špecialitou značky je úplne skrytá páka ručnej brzdy a dokonale poskladaná masívna stredová konzola so zabudovanou radiacou pákou, autorádiom aj množstvom ovládačov. Dokonca aj spínacia skrinka je len tak „ledabolo“ umiestnená v strede. Všetko bez náznaku moderny a normatívnych obmedzení, len stará škola estetiky a akéhosi relaxu zameraného na jazdu.

Foto: Eagle

Hliník a karburátory
Aj keď Eagle Spyder GT vychádza z Jaguaru E-Type, pri návrhu a technických riešeniach konštrukcie boli prevažne aplikované novodobé postupy. V hliníkovom ráme je aj napriek tomu ukrytý neuveriteľný motor. Radový šesťvalec s hliníkovým blokom má objem 4,7 litra. Ak však čakáte parametre, z ktorých spadnete rovno na zadok, trošku vás zarmútime. Keďže ide o jazdne a zážitkovo puritánske auto, prípravu zmesi majú na starosti dva trojité karburátory (!!!). Šestica piestov preto (alebo napriek tomu) zo seba vydoluje 246 kW, no až 460 Nm, čo pri hmotnosti auta len 1029 kg sú viac ako dostatočné parametre aj na svižnejšie jazdenie. Na nízkej hmotnosti má zásluhu použitie hliníka i na bloku motora, skrini prevodovky a niektoré komponenty sú dokonca z horčíka (hrdza jednoducho nemá šancu).

Už populárny Jeremy Clarkson na jazdné zážitky nešetril slovami chvály. Bol doslova unesený, nadšený a vysmiaty, zároveň z ceny nemilo sklamaný. Príjemné ale je, že ešte stále existujú automobilky a rôzni malí tvorcovia, ktorí skladajú autá s jediným cieľom – zážitok. Aj keď predpokladáme, že Eagle Spyder GT bude na okraji záujmu potenciálnych majiteľov s hrubou peňaženkou, tešíme sa z jeho existencie.

Foto: Eagle

EAGLE SPYDER GT
Valce/Objem: R6/4700 cm3
Maximálny výkon: 246 kW/335 k pri 4800 min-1
Maximálny krútiaci moment: 460 Nm pri 3600 min-1
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,0 s
Priemerná spotreba: Isto veľa, ale s pôžitkom
Cena: V prepočte viac ako 800 000 €.

K téme veteránov ponúkame:

Kde nájdete najznámejšie zbierky veteránov?
Radosť a krása na kolesách. Autá sú s nami už 100 rokov
To chce gule! Na starej fordke okolo zemegule

Facebook Comments