Aston Martin Rapide E
Veľké auto si vyžaduje luxusné riešenia. Aston Martin aj bez poriadneho spaľovacieho motora vie zastaviť tep srdca alebo ho poriadne rozbúchať. Zvonku vôbec nevidno, že ide o prvý elektromobil prestížnej anglickej automobilky. Veľký štvordverový štvormiestny sedan má v mieste V12 motora natlačené bohato dimenzované Li-ion akumulátory s celkovou kapacitou 65 kWh. Aj keď sú poskladané z 18 650 malých valčekov, konštruktérom sa podarilo udržať hmotnosť na primeranej hodnote – 2140 kg. Dva elektromotory umiestnené na zadnej náprave s celkovým výkonom 450 kW a 950 Nm teda nemajú (aspoň opticky) v Rapide E veľa práce. Vedia totiž sedan vystreliť na stovku za cca 4,2 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 250 km/h. Výrobca však nepíše, koľko kilometrov by v takomto tempe akumulátory zvládli. V normálnom by mali vydržať niečo nad 320 km a s poriadne nabúchanou nabíjačkou byť plné do troch hodín. Exkluzivitu podčiarkne produkcia len so 155 kusmi. Kedysi dávno sme sa boli pozrieť na preteky WTCC. Bolo to ešte v časoch atmosférických dvojlitrov. Pán jedného pretekárskeho tímu nám vtedy povedal, že by zakázal pretekárske autá poháňané naftovým motorom. Dôvodom je ich tichosť. Fanúšik chce byť predsa vtiahnutý do deja, chce cítiť na celom tele a všetkými zmyslami atmosféru pretekov. A odchádzať z nich s nadšením, plný zážitkov, lebo si za to platí. Nové časy však prinášajú nové podnety, ktoré rázne rozdelili svet fanúšikov na ráznych odporcov a fanatických zástancov. Isté síce je, že sa elektromobilom v blízkej budúcnosti nevyhneme, lenže… Lenže to je síce pekné na papieri, honosné na fotografiách, ale je to ako s naftovými  motormi ukrytými v pretekárskych autách. Chce to, aj napriek neraz veľmi oslnivým, ba až zdrvujúcim parametrom, viac emotívnych vnemov a menej času na nabíjanie smädných akumulátorov. Nič to ale nemení na fakte, že elektromobilmi nás zahŕňajú aj automobilové značky, od ktorých by sme to takmer ani nečakali, aj značky, od ktorých by sme to čakali. Nuž, nekompromisná emisná matematika.

Foto: netcarshow.com

Pininfarina Battista
Tvrdia o ňom, že je najvýkonnejší, najluxusnejší a najkrajší elektromobil na svete. Optika je subjektívna vec, no výkon štyroch elektromotorov (po jednom v každom kolese) sa mu uprieť nedá – 1400 kW a 2300 Nm. Hovorí sa o ňom, že je rýchlejší ako monopost F1 – stovku vraj zvládne za 2 sekundy, tristovku za 12. Jeho maximálna rýchlosť je 350 km/h – obrazne povedané, do 20 sekúnd je v akcelerácii po zábave, avšak vraj vie dať aj viac. Maximálna rýchlosť je totižto vzhľadom na kvalitu pneumatík obmedzená. Napriek takmer neuveriteľným parametrom by mala kapacita akumulátorov 120 kWh (chladiaca kvapalina cirkuluje cez päť chladičov) stačiť na 450 km normálnej jazdy. Aby toho nebolo málo, mala by generovať nejaké zvuky – žiadna syntetika a poskytovať päť jazdných režimov.

Foto: netcarshow.com

Jaguar E-Type Zero
Áno, aj cenenú klasiku môže „nahlodať“ moderný zub času. Automobilka sa navyše rozhodla moderný elektromobil s technikou modelu I-Pace vtesnať do karosérie E-Type najcennejšej prvej série. Presne na mieste pôvodného radového šesťvalca sú osadené akumulátory, za ktorými je aj elektromotor poháňajúci cez hriadeľ kolesá zadnej nápravy. Pri kapacite akumulátorov 40 kWh by malo E-Type zvládnuť približne 270 km. Výrobca tvrdí, že akumulátory s elektromotorom vážia asi toľko, čo pôvodné hnacie ústrojenstvo. Takže by nemalo prísť k výraznejšiemu „rozváženiu“ auta a znehodnoteniu jazdných vlastností. Predaj by sa mal oficiálne začať v lete budúceho roku.

Foto: netcarshow.com


Zaujímavé silné stroje:

“Hero Car” pre nechutne bohatých chlapíkov
Niečo hyper z Dánskeho kráľovstva
Valkyrie: Výnimočný projekt medzi hyperšportiakmi

Facebook Comments