Miesto v oficiálnych poradovníkoch na auto bolo záležitosťou niekoľkých rokov za šialené peniaze. Ostávala iba jedna možnosť, postaviť si ho svojpomocne. Sen o aute mal v 60. rokoch minulého storočia aj Boris I. Karavkin z bieloruského Minska. Zručnosť získal ako letecký modelár, kutil a príslušník tankových vojsk. V roku 1968 dokončil technické výkresy na stavbu svojej Fantázie. Kľúčové bolo zohnať všetok potrebný materiál a súčiastky. Využil všetko, od obchodov po priekupníkov. To mu zabralo dva roky.

foto: reprofoto YouTube /tut.by

Dokonca sa zamestnal v obchode s autosúčiastkami, aby mal lepší prístup k potrebným dielom. Pre domáce vozidlá existovalo obmedzenie na použitý motor. Ten nakoniec zobral zo Záporožca, rovnako ako prevodovku, prednú nápravu a ďalšie diely. Bol ale nútený použiť aj súčiastky z iných sovietskych áut. Potom sa pustil so stavby podvozku a karosérie typu hatchback, ktorá vtedy nebola veľmi rozšírená. Originálny dizajn zahŕňal široké zadné stĺpiky, štýlové nasávanie vzduchu do motora a pre väčšiu tuhosť navrhol iba trojdverovú verziu. Pričom dvere vodiča a spolujazdca sú posuvné. Dvojfarebná oranžovo béžová kombinácia auta mala evokovať raketový motív. Interiér je pomerne priestranný, praktický a skromný. Palubná doska pochádza z Moskviča. Predné sedadlá sa dajú natáčať podľa potreby pre lepšie nastupovanie.

foto: reprofoto YouTube /tut.by

Celá výroba trval pánovi Karavkinovi štyri a pol roka. V garáži trávil každý večer, celé víkendy a sviatky. Potom už stačilo auto prihlásiť na dopravnej polícii. Lenže jeho výtvor   presahoval povolené rozmery, a tak sa mu registrácia po úpravách podarila až na tretí pokus. Auto vyzeralo až tak dobre, že keď istý čas jazdilo s nelegálnou ŠPZ Pobedy, tak ho policajti nezastavil, lebo si mysleli, že je to nejaký oficiálny prototyp alebo zahraničné auto.

foto: reprofoto YouTube /tut.by

V 70. rokoch sa však rozmohli krádeže kolies a zrkadiel, tak musel vymyslieť špeciálny kľúč na výmenu diskov.  Postupne začal pracovať na vylepšeniach, a neskôr sa vo Fantázii objavil aj motor z československej Škodovky s objemom 980 cm3. Maximálna rýchlosť je 140 km/h. Bezpečnosť auta bola dokonca vyhodnotená lepšie ako pri sériových vozidlách. Zatiaľ naň nabehal vyše 300 tisíc kilometrov bez väčšej poruchy. Asi aj preto hrdý majiteľ jedinečného auta odmietal všetky ponuky na predaj, medzi ktorými bola aj jedna z Fínska na 10 000 €.

Foto:  reprofoto YouTube /tut.by

Mohlo by vás zaujať:

Ruské pretekárske žihadlo, o ktorom sa málo vie
Ruský pásak sa ani drsnej zimy nebojí
Horšiu repliku LaFerrari už asi neuvidíte

Facebook Comments