Rodák z Topoľčian pilotoval 37 rôznych typov lietadiel a nechýbal ani pri náročnom hasení požiarov vo Vysokých Tatrách.

Profík medzi profíkmi

Byť práškarom je vysoká škola pilotovania a nezvládne ju každý. „Z môjho hľadiska je to najnáročnejšia práca napríklad z dôvodu vysokých teplôt v kabíne. Lietať v malej výške, približne od jedného do tridsiatich metrov, s prekážkami vysokého elektrického vedenia či stromov je extrémne náročné.“

Skúsený pilot Július Kováčik.

 

Skúseného pilota  sme sa spýtali aj na jeho svetový rekord, počas ktorého vliekol za svojím lietadlom až deväť vetroňov.

Výnimočný výkon

„Po tom, ako sme v Česku vyskúšali potiahnuť vlek so siedmimi vetroňmi, nám napadla myšlienka pridať ešte jeden alebo dva. Pripravovali sme sa na to celý jeden rok. Študovali sme aerodynamiku, vypočítavali laná a rozoberali výkon lietadla Z-137T. Samozrejme, museli sme nájsť vhodných deviatich pilotov. Nakoniec sa nám rekord podaril uskutočniť v júni roku 2006 na základni letiska Sliač, ktoré spĺňalo všetky požiadavky.“

Viac zaujímavých spomienok a postrehov tohto výnimočného pilota nájdete v aprílovom vydaní magazínu BREAK.

Facebook Comments