Nakupovanie je poriadne otravné. A nakupovanie potravín nás mužov, priznajme si, tiež veľmi nebaví. Aby sme však nezabúdali na svoje telo a zdravý životný štýl, prinášame zoznam 4 druhov potravín, ktoré pri ďalšom nákupe rozhodne nevynechajte. Ide o odporúčané potraviny športovými trénermi, samozrejme je potrebné presné množstva a kombinácie konzultovať s vašim trénerom.

Proteíny

Proteíny sú základ, pomáhajú totiž budovať pevnú, zdravú a trvalú svalovú hmotu. Neznamená to však nakúpiť si na mesiac 30 rovnakých proteínových tyčienik, aj tu treba dbať na rozmanitosť. Z rýb si vyberte lososa, ktorý má vysoký obsah omega-3 mastných kyselín. Mušle, krevety, ústrice a lastúry sú taktiež výborným doplnkom proteínov. Nezabudnite na kuracie a morčacie mäso, ďalej na vajíčka, ktoré ponúkajú až 6 gramov proteínov na jeden kus a doplnia zároveň aj vitamín D a B12. Dbajte na to, aby ste kupovali vajíčka z voľného chovu, nie klietkového či  podstielkového. No a samozrejme mlieko, ktoré môžete použiť ako základ doplnkových výživových nápojov na zmiešavanie.

Zelenina

Nezabudnite na poriadny prídel zeleniny. Áno, niekedy môžete mať pocit, že sa jej prejedáte a nepomáha to, ale zelenina je dôležitým zdrojom stavebných prvkov nášho tela. Odporúčame listovú zeleninu ako špenát či kel. Výborne si ich môžete pripraviť v podobe omeliet alebo smoothies. Paprika – zelená, žltá, červená – všetky sú výborným zásobníkom vitamínu C, okrem iného pomáhajú udržiavať aj vašu pokožku zdravú. Brokolica, karfiol a mrkva sú ďalšími dôležitými prvkami v strave zdravého muža. Mrkva je nositeľom vítamínu A, ktorý pomáha udržiavať zdravé vaše oči a mozog. Tu však rozhodne nekončíme, určite do nákupného košíka pridajte huby (ideálne sezónne, aby boli čerstvé), cibuľu, zemiaky a najmä strukoviny. Najmä ak máte pocit, že by ste zjedla aj „vola“, pripravte si strukoviny na najrôznejšie spôsoby, pomôže to zaplniť žalúdok.

Ovocie

Nikoho neprekvapí, že ovocie je dôležitou súčasťou zdravého jedálníčka od napamäti. Ktoré ovocie však v dnes dostupnom portfóliu vybrať? Najmä bobuľové (ideálne tmavé), ako sú čučoriedky či černice – ideálne na prípravu najrôznejších smoothies a jogurtových nápojov. Ďalej sa na trhovisku nezabudnite poohliadnuť po avokáde, rajčinách a banánoch. Banány sú fantastickým zdrojom vitamínu B6 a okrem iného znižujú stres a taktiež riziko srdcových chorôb. Banán majú mnohí bodybuilderi aj ako okamžitú náhradu stravy po cvičení, je totiž ľahko stráviteľný.

Snacky

O čom by bol život, ak by sme si nedopriali niečo naozaj chutné a dobré? Jasné, že v jedálníčku zdravého a vyšportovaného muža nesmú chýbať ani snacky. Aby sme to však uviedli na správnu mieru, aj tu treba siahnuť po tých zdravších – vlašské orechy, mandle, kešu. Ak vám skutočne chýba čokoláda, vyhľadajte tmavú čokoládu a obsahom aspoň 70% cocoa, tzn. pravej čokolády. Vynikajúcim snackom (ak vás kedykoľvek dobehne hlad) je hummus, ktorý dnes viete zohnať v najrôznejších príchutiach – k nemu zelenina a určite viete, že jete zdravo. No a v neposlednom rade sú tu aj jogurty s vysokým obsahom aktívnych kultúr, ktoré pomáhajú udržiavať probiotickú kultúru v našom tráviacom systéme.

Facebook Comments