Stalo sa vám už, že ste si v reštaurácií objednali a priniesli vám niečo úplne iné? Zrejme ste nechali nastúpiť od časníka až po manažéra reštaurácie všetkých a vypláchli im žalúdky. V tokijskej štvrti Toyosu sa objavila pop-up reštaurácia, ktorá práve na pomýlených objednávkach postavila koncept.

Demencia, zoznámte sa

foto: Mizuho Kudo

 

The Restaurant Of Order Mistakes, alebo teda Reštaurácia chybných objednávok, má oveľa hlbšiu myšlienku, akoby sa mohlo na prvý pohľad zdať. Projekt testovaný počas 2. až 4. júna 2017 zamestnal ako časníkov iba ľudí trpiacich demenciou. Je jasné, že ak sa vyberiete do takejto reštaurácie a popletú vám objednávku, budete k situácií pristupovať zhovievavo. Hlavnou ideou bolo rozšíriť povedomie o chorobe a poukázať na to, že s trochou tolerancie ľudia trpiaci demenciou môžu v spoločnosti relatívne normálne fungovať.

Príjemná atmosféra

foto: news.yahoo.co

 

Pop-up reštauráciu navštívil tokijsky food blogger Mizuho Kudo. Pôvodne si objednal hamburger, no obsluha mu naservírovala knedličky. Trochu nesvoj sa do jedla pustil a nakoniec si pochvaľoval, že skúsil niečo, čo mu veľmi chutilo. Vo svojom blogu sa však zameral najmä na personál, ktorý podľa jeho slov, pôsobil veľmi milo a príjemne. Dokonca mal pocit, že sa počas práce veľmi dobre zabávali a to čo robili ich bavilo.

Jeden z organizátorov projektu plánuje celú akciu zopakovať 21. septembra, kedy je celosvetový deň Alzheimerovej choroby.

Facebook Comments