Sú na ceste do zberateľských garáží po celom svete. Ak ste ešte od sklamania neobrátili list, dočítate sa o Ferrari, ktoré najbližších desať rokov nebude mať obdobu. Ferrari LaFerrari Aperta je technologický orchester na festivale pod holým nebom. Bežné modely Ferrari s absenciou strechy evokujú slová ako Miami Vice či Magnum. Posledným výročným Ferrari bez strechy bol kontroverzný model F50, slávne Enzo sa tejto úpravy nedočkalo. Pri LaFerrari Aperta však vidíme dokonalý dôvod na existenciu a ak vás nepresvedčili fotografie, my vám to vysvetlíme. Je to skutočne jednoduché.

Kúpa pri večeri

Pred oficiálnou premiérou modelu pozvalo Ferrari svoju vernú a extrémne solventnú klientelu na večeru. Na tomto podujatí prítomným bohatým nadšencom predstavili auto, ktoré vyvolá hromadný únik financií na účet hostiteľa. V tom čase podaktorým LaFerrari kupé už parkovalo v garáži, no povedzte týmto šarmantným talianskym géniom nie.

Samozrejme, len tak zrezať strechu z auta za vyše milióna eur by bolo barbarské. LaFerrari Aperta prešlo posilňovacou kúrou v oblasti podvozka a tím inžinierov zapracoval na tom, aby sa model bez strechy pohyboval rovnako efektívne ako kupé. Výsledkom je LaFerrari bez strechy s torznou tuhosťou a koeficientom odporu vzduchu identickými s LaFerrari pred oskalpovaním. To je pri priam dokonalom aute fascinujúce a hodné sumy, ktorá sa v slušnej spoločnosti radšej nevyslovuje nahlas.

Majitelia sa za svoje peniaze môžu tešiť na katapultovanie z nuly na stovku v priebehu menej ako troch sekúnd a magických „tristo“ sa na „tacháči“ objaví za komickú štvrťminútu. Skutočne vtipné je to, že tieto hodnoty platia pre situáciu, keď má vodič nad hlavou holé nebo. Pocitu voľnosti a turbulencií spôsobených vysokou rýchlosťou sa zákazník zbaví dvomi spôsobmi. Buď pevnou skladacou strechou z uhlíkových vláken, alebo plátennou. To závisí od ich vkusu.

Čo dodať na záver? Ani jednému majiteľovi sa nedivím, Ferrari je jeden z posledných mohykánov využívajúcich atmosférické motory. Dvanásťvalec s hybridným pohonom poskytuje kombinovaný výkon deväťstopäťdesiat koní a je jeden z posledných svojho druhu. Je dosť možné, že dvanásťčlenný orchester, oslavujúci taliansku značku, o desať rokov nebude hrať v takejto početnej zostave.

Ferrari LaFerrari Aperta

Valce/objem: V12/6 262 cm3
Max. výkon: 708 kW/950 k/9 000 ot./min.
Max. krútiaci moment: 900 Nm/6 750 ot./min.
Max. rýchlosť: 350 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 2,9 s
Priemerná spotreba: 14,2 l/100 km
Cena: asi 3 500 000 eur

Facebook Comments