Pritom jazda na japonskom roadsteri je citátom z kódexu klasického roadstera. A zákonom číslo jeden je autentický pocit z jazdy. Na tento prvok „výbavy“ nezabúda ani štvrtá generácia. Iste, BMW M2 som označil za najlepšie auto, na akom som kedy jazdil, ale aj Mazda MX-5 patrí do mojej garáže snov.  Úprimnosť a autenticita tohto malého Japonca je presne to, čo na šoférovaní tak milujem. S tonou „živej“ váhy pohybuje dvojlitrový motor s výkonom stošesťdesiat koní. Štyri valce, žiadne turbo a ohromná chuť po otáčkach. Niet situácie, kedy si vodič ľahučkú MX-5 neužíva a ak mu k úsmevu nepomôže ani stiahnutá strecha, je čas nasadiť antidepresíva. Alebo spáchať samovraždu. Miesto nich však odporúčame zopár zákrut v Mazde MX-5.

Mazda MX-5

Valce/objem: R4/1 998 cm3
Max. výkon: 118 kW/160 k/6 250 ot./min.
Max. krútiaci moment: 150 Nm/4 800 ot./min.
Max. rýchlosť: 204 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 8,3 s
Priemerná spotreba: 6,4 l/100 km
Cena: 23 990 eur

Foto: reprofoto YouTube / Saabkyle04

Facebook Comments