Zásadnou premenou na novej Mazde MX-5 RF prešla zaťahovacia hard-top strecha. Systém vzdialene pripomína riešenie strechy na Porsche 911 a modeloch Targa. Po stlačení príslušného tlačidla sa celý zadný strešný oblúk zodvihne, aby sa prispôsobil ukladajúcemu sa strešnému panelu. Nový systém však nijako nevplýva na objem a dispozície batožinového priestoru. So strechou nového modelu MX-5 RF je tak možné spoľahlivo a bezpečne manipulovať pri rýchlosti okolo 10 kilometrov za hodinu.

Mazda na svojej najnovšej športovej “káre” zachovala a rozvinula všetky prednosti osvedčeného konceptu dizajnu KODO, teda línií a tvarov, ktoré potešia dušu aj oči. Vodič sa tak môže opäť tešiť na kompaktné a ľahké športové vozidlo, ktoré sa nestratí na žiadnej ceste a v žiadnej situácii. Pochopiteľne, že Mazda so svojou technológiou Skyactiv ostáva verná sviežej a dynamickej jazde s výraznou úsporou paliva a bezpečnostnými funkciami. Vozidlo je v tejto podobe najkompaktnejšie zo všetkých doterajších generácií MX-5, zdôrazňuje server telegraph.co.uk. Technici posunuli motor bližšie k stredu auta, čím dosiahli lepšie rozloženie hmotnosti – 50:50 – a nízky gravitačný stred. Lákavé aponské žihadlo sa teda môže preháňať rýchlosťou až 214 km za hodinu, pričom sa na stovku dostane z nuly za 7,3 sekundy.

Facebook Comments