Už od roku 2000 mal každý jeden rok svoju “najpoužívanejšiu farbu.” Ako vidno, nový rok nám prinesol už rovno farby dve. Má ísť o Pantone 13-1520, teda ružová-rose quartz a Pantone 15-3919, čo je modrá-serenity. Farby má Pantone pod palcom na celom svete a vedu okolo nich rieši v komplexnom návode na svojej web stránke. Určením týchto farieb ich firma energicky “vyslala” do pestrého sveta módy, do médií, objavia sa na obaloch, ale aj v našich domácnostiach.

 

Namieste je však otázka, prečo sú tento rok vo výbere dve farby? Pantone Colore Institute tvrdí, že obe farby lepšie odrážajú nálady a smerovanie oboch pohlaví. Modrá, farba pre mužov, je farbou vnútorného pokoja. Ružová, pre dámy, je teplejšia a vyjadruje súcit a vyrovnanosť. Viceprezidentka inštitútu Laurie Pressmanová zdôraznila, že život je čoraz viac stresujúci a obidve zvolené farby môžu doň priniesť oveľa viac pokoja. Ako uvádza web reflex.cz, zo strany Pantone ide v prvom rade o šikovný marketingový ťah ako sa v novom roku “elegantne a nenápadne” pripomenúť. Na druhe strane je dávno a dostatočne preukázané, že farby a psychológia úzko súvisejú, a tak si na účinky – serenity a rose quartz – treba ešte počkať.

Facebook Comments