Názov Maglev pochádza zo skratky magnetická levitácia. Ide o najmodernejší druh koľajovej dopravy, ktorá má najlacnejšiu prevádzku. Vlak má namiesto kolies špeciálny systém magnetov a pohybuje sa viac ako centimeter nad koľajnicami.
Levitáciu vlaku zabezpečujú odpudivou a príťažlivou silou elektromagnetov. Dôležité je, aby bola zabezpečená supervodivosť materiálov.
Neskutočná rýchlosť
Tieto japonské vlaky, ktoré cestujú rýchlosťou viac ako 500 km/h, prechádzali svoje skúšobné jazdy už od roku 1996. Prevádzkovaná začala byť ale až teraz, na skúšobnej trati Jamanaši. Chcú vyvinúť cestu, ktorá bude spájať celú krajinu od severu až po juh.
Tým, že sa kolesá netrú o koľajnice, je cesta oveľa rýchlejšia a aj tichšia. Zrýchliť by sa mali obchodné služby medzi Tokiom a Nagoji v roku 2027. Cesta by mala trvať 40 minúť, čo je tretina terajšieho času.
Čína bola prvou krajinou, ktorá začala využívať služby vlaku Maglev. V Shanghaji bola otvorená pre verejnosť v roku 2004 a dosahuje rýchlosť viac ako 230 km/h. Výstavba stála 830 miliónov dolárov. Informoval o tom britský portál dailymail.co.uk.