Štýl je najdôležitejší. Lebo svoju bezpečnosť už Clio dokázalo, podobne ako úspornosť a praktickosť. A k týmto hodnotám sa nové Clio chystá pridať monumentálnu porciu dizajnu a možností individualizácie. Ak mám byť úprimný, nemyslím si, že zákazníci danej triedy sa budú nadchýnať športovými polepmi či francúzskou kokardou na streche a inými štýlovými doplnkami, ktorých nájdu v katalógu tisíc.

Farba karosérie, diskov kolies či ochranných líšt, to všetko vás dokáže odlíšiť od suseda, prípadne kamaráta alebo od partnera, jednoducho, z novej generácie Renaultu Clio si môžete urobiť originál. Odhliadnuc od toho je nová generácia mimoriadne atraktívna. Ako prvá si adoptovala znak zo štúdie DeZir, opticky je o poznanie väčšia ako jej predchodca, hoci reálny rozdiel sú iba tri centimetre, a v neposlednom rade ponúka optiku trojdverového modelu, vďaka skrytej kľučke zadných dvier.

Ľudia vám ho pochvália

Spozorujete aj pohľady spoza volantu oveľa drahších áut, nové Clio budí pozornosť. A dizajnová avantgarda pokračuje aj v interiéri, v podobe digitálneho tachometra a od strednej verzie vybavenia aj dotykovej obrazovky multimediálneho systému, ktorý integruje autorádio, navigáciu i prehrávač médií, systém bluetooth pre telefón, a máte možnosť stiahnuť si do auta aj rôzne aplikácie. Reproduktory s bassreflexom tiež potešia a v tejto zmesi moderných prvkov v interiéri pôsobia ovládače klimatizácie prevzaté z predchádzajúcej generácie mierne úsmevne. Množstvo farebných plastov celkom úspešne maskuje aj tvrdý plast palubovky a ako odškodné za tvrdosť máte k dispozícii dostatok odkladacích priestorov.

Na druhej strane, dané prvky u konkurencie nenájdete. V tomto bolo Clio odjakživa priekopníkom. Bezkľúčový prístup, elektronická karta, ovládanie audiosústavy na volante či vstavaná navigácia, to všetko do sveta mestských automobilov priniesli Francúzi. Za volantom sedíte v nových sedadlách pohodlne a v ideálnej pozícii, takže máte všetko poruke.

Prevodová páka je intímne známa aj z predchádzajúceho modelu a ak ste mali radi jej tvrdý chod, tak ten sa nezmenil. Miesta pre hlavy cestujúcich vzadu je menej ako doteraz. Naopak, športovo orientovaných vodičov poteší priamy prevod riadenia, inak máte za volantom dojem, že jazdíte so starým dobrým Cliom.

Tri hrnce pre benzín, štyri pre naftu

Spoločným menovateľom novej generácie benzínových motorov je heslo menší objem a vyšší výkon vďaka turbodúchadlu. V oficiálnych materiáloch dokonca objavíte aj odkazy na spoluprácu s mimoriadne úspešným tímom F1. Z technického hľadiska však majú spoločné iba logo na kryte hlavy valcov, nič viac. Benzínový deväťstokubíkový trojvalec s maximálnym výkonom deväťdesiat koní poskytne akurátny výkon.

Nebude vám prekážať v meste, na diaľnici však postupne stratí dych, hoci jeho maximálna rýchlosť je heroických stoosemdesiatpäť kilometrov za hodinu. Takže vás skôr poteší priemerná spotreba na úrovni šiestich litrov než reálna dynamika. Tá ponúkne až avizovaná jednadvojka s turbom a maximálnym výkonom stodvadsať koní.

Ak je vaším cieľom priemerná spotreba, najslabší, sedemdesiatpäťkoňový, naftový motor vás uspokojí. Budete ho milovať, priemernú spotrebu začínajúcu štvorkou nebol problém dosiahnuť ani v zimných podmienkach. To je pri dnešných cenách paliva nesmierna devíza. A v zásade aj jediný zdroj radosti. Lebo inak je motor dosť letargický. Však znamená, že máte slobodnú voľbu prevodového stupňa. Je jedno, či zvolíte dvojku, trojku alebo štvorku, motor bude ťahať rovnako. Ale musím uznať, že je tichý.

Joie de vivre

Za volantom si budete život užívať. Budete sa tešiť z detailov a ak vám to motor dovolí, môžete si schuti zajazdiť, veď podvozok je príjemný. Drží stopu a na naších rozbitých cestách príjemne filtruje nerovnosti. To však nie je pointa. Je ňou dizajn, štýl a aj typický francúzsky charakter. Inými slovami, Renault Clio je chic…

Renault Clio 0,9 TCe/1,5 dCi Expression
Valce/objem motora: R3/R4/ 898/1 461 cm3
Max. výkon: 66 kW/90 k/ 55 kW/75 k
Max. krútiaci moment:135 Nm/200 Nm
Max. rýchlosť: 182/168 km/h 
Zrýchlenie 0 – 100 km/h:12,2/14,3 s 
Priem. spotreba:6,0/4,6 l/100 km
Cena:11 590/12 790 eur

 

Facebook Comments