Čo milujem na Audi R8? Všetko. Pred šiestimi rokmi mali v Audi gule obsadiť okrem kategórie manažérskych limuzín a módnych SUV aj teritórium superšportov. Aj napriek  sobášu s Lamborghini, ktoré poskytlo technický základ pre nový model, to bol odvážny krok. Audi vstúpilo do krajiny, v ktorej kraľuje macho štýl Ferrari, extravagancia Lamborghini a snobská elegancia Astonu Martin, kultový status Porsche aj dokonalosť Mercedesu, ktorý však nepovažuje neustálu prítomnosť v danej kategórii za nevyhnutnú. A urobili to spôsobom, ktorý od nich nikto nečakal. Nestavili na žiarivo efektný dizajn ani na násilné prekonanie hranice maximálneho výkonu, ale na univerzálnosť a prístupnosť.

Zákony najvyššej ligy sa nemenia 

Ikona sa rodí pomaly, práve preto nečakajte žiadne výrazné zmeny ani v prípade faceliftu, teda po novom druhej generácie Audi R8. Najdôležitejšou zmenou je prezbrojenie na techniku LED diódových svetlometov, ktoré poskytujú svojím svetelným výkonom hodnoty veľmi blízke dennému svetlu. Nemenili sa ani proporcie, kabína posunutá vpred naznačuje pozíciu motora, ostatné indície poskytujú nasávacie otvory podobne ako chladiace otvory na bokoch karosérie či odvetrávacie mriežky na zadného skla. Minimálny zoznam exteriérových zmien dokazuje dôležitosť zachovania priazne zákazníkov, a zároveň poukazuje na významnejšie zmeny v konštrukcii. Voľným okom si totiž optimalizované tvary karbónového difúzora integrovaného do zadného nárazníka verzie V10 nevšimnete.

Viac sa dočítate v decembrovom Brejku!

Facebook Comments