Superšportové automobily sa delia na dve kategórie. Do prvej patria modely, nad ktorými drží ochrannú ruku renomovaná automobilka so silným finančným zázemím. Do druhej skupiny sa radia garážové firmy, ktoré nech sa akokoľvek snažia, úroveň technickej vypracovanosti jednoducho nedosahujú. Samozrejme, svojich konkurentov sa usilujú predčiť tým najjednoduchším spôsobom – maximálnym výkonom a mimoriadne nízkou hmotnosťou.

Noble M600 nie je ikona estetiky

Nízku a širokú placku obklopujú steroidové prvky ako rozšírené blatníky, sústava odvetrávacích a nasávacích otvorov a pochopiteľne gigantického a v prípade Noble M600 aj funkčného difúzora s dvojicou výfukov po bokoch karosérie. Z niektorých uhlov pôsobí M600-ka viac deravo, aerodynamika a chladenie boli absolútnou prioritou vývoja. Ak nejaký bol. Impozantnému zjavu nahrávajú aj apokalypticky čierne karbonové panely karosérie. Noble M600 vás chytí za srdce. Ale iba v prípade, že favorizujete súťažné špeciály s evidenčnými číslami. Ak nie, skončíte pri etablovanej konkurencii.

Motor pochádza z bezpečného auta

Donorom démonického osemvalca za sedadlami je švédske Volvo. Konštruktéri siahli po štyriapollitrovom osemvalcovom motore, ktorý Švédi vyvíjali spolu s Yamahou. Pridanou superšportovou hodnotou sú v danom prípade dve turbodúchadlá s celkom slušným tlakom. Výsledok roztrhá knihy fyziky, ponamáha vašu krčnú chrbticu a prehne vás v drieku. No iba vtedy, že to s autami viete a v občianskom vám svieti meno Vettel, Loeb, prípadne Hamilton.

Pripravte sa na veľké čísla

Predchádzajúcu vetu pochopíte pri pohľade na tabuľku s technickými údajmi. Na svoje nasadenie čaká nie menej ako šesťstopäťdesiat koní, ktoré sú exportované na zadnú nápravu. Dynamiku ovplyvňuje aj pohotovostná hmotnosť supercaru. Nepresahuje totiž tisíctristo kilogramov a to je menej, ako váži susedova Fabia na parkovisku. Ak chcete mať svoj život predsa len pod kontrolou, na stredovej konzole nájdete otočný ovládač, ktorý vám umožní prestaviť riadiacu jednotku na päťstopäťdesiat, respektíve štyristopäťdesiat koní, vďaka čomu si váš anjel strážny predsa len trocha vydýchne. Ak ešte nepodpísal kontrakt s niekým iným…
Katapultovanie na stokilometrovú rýchlosť trvá pri plnom výkone tri sekundy, o menej ako desať sekúnd opustíte hranicu dvesto kilometrov za hodinu. Chcete skúsiť maximálnu rýchlosť? Musíte si prenajať alebo kúpiť vlastné letisko. Tristošesťdesiatku totiž inde nevyskúšate.

Viac sa dočítate vo februárovom čísle mesačníka Brejk.

Facebook Comments