Jednotka sa neocitla v názve McLarenu P1 omylom. Úspešný tím seriálu formuly 1 a výrobca nekompromisných športiakov sa pripravuje na opätovné ukoristenie trónu najrýchlejšieho automobilu modrej planéty, ktorý akoby iba na chvíľu prepožičala hypercaru Bugatti Veyron.

Ak ste fanúšikom seriálu Top­Gear, istotne sa  pamätáte na akceleračný súboj legendárneho modelu McLaren F1 s oveľa starším a technicky vyspelejším modelom Bugatti Veyron. A čuduj sa svete, prvé metre patrili McLarenu, až neskôr mohla nastúpiť brutálna sila tisíc koní a maximálna rýchlosť štyristo kilometrov za hodinu, ktorú automobil dosiahne za mýtických okolností.

Tak či onak, aj po dvadsiatich rokoch dokázal model F1 udržať krok s posledným výkrikom počítačového dizajnu a megalomanských investícií. Ktoré Ferrari by dokázalo zaknihovať identický úspech po takom dlhom časovom úseku ako staručký McLaren?

Účel svätí prostriedky:

Ide o účinnosť! Cieľom je maximálna rýchlosť, galaktické zrýchlenie i šialené tempo v zákrutách. Bez zbytočných technických cvičení, bez zvláštnych kľúčov, ktoré by umožňovali dosiahnutie magickej maximálnej rýchlosti.

Treba mať na pamäti, že predchodca, model F1, dosiahol maximálnu rýchlosť tristoosemdesiatosem kilometrov za hodinu už v roku 1992! A tento rekord prekonalo až Bugatti, na ktorého vývoj sa skladala kompletná produkcia koncernu Volkswagen. Inžinieri z Wokingu majú skúsenosti a v ťažkých podmienkach dokážu to, na čo ostatní potrebujú superpočítače a dlhé roky vývoja…

Viac sa dočítate v novembrovom čísle mesačníka Brejk.

Facebook Comments