Hybridy nemusím. Nič neriešia, okrem emisií dusíka, ktorých má diesel viac ako dosť a je prakticky úplne jedno, aký odznak sa nachádza na kapote, a to, čo na papieri sľubujú, väčšinou nedokážu splniť v reálnej premávke. Ale to všetko sa mení, ak ten odznak na kapotu nalepia v Stuttgarte.

Môj postoj je odrazu iný, prestanem byť zaujatý a som ochotný uveriť aj rozprávkam o priemernej spotrebe na úrovni troch litrov kombinovanej so šialenou dynamikou. Dôkazom má byť rekordný čas na legendárnej severnej slučke Nürburgringu. Legendárny model Porsche GT chce deväťstoosemnástka prekonať aj o viac ako desať sekúnd. A to už je výzva…

Konglomerát motorov kraľuje pod karbónovou kapotážou:

Nie menej ako päťdesiatpäť riadiacich jednotiek má na starosti zladenie všetkých komponentov hybridného pohonu. Našťastie, srdcom systému je vysokootáčkový benzínový osemvalec odvodený zo špeciálu RS Spider americkej série Le Mans.

Maximálny výkon oblizuje hranicu šesťsto koní, takže oktánová potencia je zabezpečená. Ekologicko-ekonomickú potenciu zabezpečuje jeden hybridný modul medzi motorom a dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou, s maximálnym výkonom deväťdesiat kilowattov, druhý elektromotor je umiestnený nad prednou nápravou, ktorý disponuje maximálnym výkonom osemdesiat kilowattov a logicky poháňa predné kolesá. Všetky tri motory spoločne dosahujú výkon sedemstosedemdesiat koní. Slušné…

 

Viac sa dočítate v októbrovom čísle mesačníka Brejk.
 

Facebook Comments