Buďme úprimní, prekonať Peugeot 207 nebolo ťažké, napokon, aj sami predstavitelia automobilky priznali a grafy jasne ukázali, o koľko sa scvrkol predajný úspech obľúbenca v radoch francúzskej automobilky.
A prvý raz bolo počuť aj vety o dôležitom postavení žien v prípade klientely malého „pežota“. Ešte pred začatím vývoja si dizajnéri aj technici jasne stanovili ciele v podobe zníženia hmotnosti a zvýšenia sexepílu, ktorému v podobe modelu 206 podľahli milióny zákazníkov a boli mu ochotní odpustiť prakticky akúkoľvek slabinu.
Diéta pomohla:
Chce sa páčiť ženám, musí schudnúť. Mestský Peugeot sa zbavil nadbytočných kilogramov i centimetrov, aby sa predstavil v tom najlepšom svetle. Zbavil sa najmä dopredu pretiahnutého nosa, takže kolesá nájdete v optickej harmónii s karosériou.
Chrómovaná obruba masky chladiča či hmloviek, prípadne bočných okien je, samozrejme, sprievodným znakom drahších verzií, no jasne dokumentuje dôležitosť módnych doplnkov aj pri menších automobiloch. Sexi riťka s centrálnym hmlovým svetlometom je odkazom na dvestošestku. Dizajn je tak zvládnutý na jednotku. Myslím, že ženy osloví určite, veď vo farebnej palete nechýba ani ružová metalíza.
Menej je viac:
Po nasadnutí za volant si potykáte s najmenším volantom, aký za posledné roky do sériového auta namontovali, dopredu posunutý prístrojový panel simuluje head-up displej. Takže rýchlosť by ste mali odčítať pozerajúc ponad volant a nie cezeň. To však funguje, ak máte volant v najnižšej polohe, no ak ste štandardne vyvinutý Európan, budete ho mať na kolenách, čo nie je príjemné. Pritom aj v najvyššej polohe máte dojem, že je stále nízko a vy sedíte vysoko…
Viac sa dočítate v júnovom čísle mesačníka Brejk.