Hranica medzi realitou a snom je čím ďalej, tým tenšia, nenápadnejšia, takmer neviditeľná. Moderné reprodukčné technológie i virtuálna realita už dnes kreslia pocity aj tam, kde sa inak nachádza iba obyčajný vzduch. Trojrozmerná projekcia nie je ničím výnimočným, používa sa bežne najmä pri práci dizajnérov.

Citroën stvoril automobilového bôžika:

Doslova. Veď uznajte. Na svete existuje iba jeden jediný kus, ukázali ho zatiaľ iba jediný raz a svoju krásu navždy ukryje v depozitári automobilky. To je večná škoda, lebo čo sa vzhľadu týka, pokojne by mohol konkurovať automobilom ako Ferrari či Lamborghini. Na to však stvorený nebol.

Krása dizajnu fascinuje:

Oko putuje po karosérii. Od prednej časti, ktorá svojimi zamračenými prednými svetlometmi s LED diódovou technikou neveští nič dobré, masívnymi chladiacimi otvormi na prívod chladiaceho vzduchu, ktoré sú zároveň prednými prítlačnými krídlami. Mohutné blatníky ukrývajú dvadsaťpalcové disky kolies s pneumatikami, ktoré vlastne nemajú profil.Ak by sa niekto pokúsil definovať dramatický dizajn dvoma slovami, bolo by to práve GT od Citroënu. Práve vďaka tomuto úžasnému automobilu ukoristila automobilka väčšiu pozornosť než stánok božského Ferrari.

Citroën GT fascinuje naživo dvakrát silnejšie ako na fotkách!

Bočné dvere sa otvárajú v štýle Lamborghini, v zadných blatníkoch nechýba masívny otvor na chladenie bŕzd. Zadný, nechutne dlhý spojler dokazuje použitie psychotropných látok pri navrhovaní a chladiace žiabre na zadnej kapote jasne naznačujú miesto umiestnenia motora. Samozrejme, nechýba ani taký obľúbený zadný difúzor upevnený na tyčkách.

Interiér pochádza z hviezdnych vojen:

Budúcnosť k nám musela doraziť. A prichádza prostredníctvom Citroënu GT . Zabudnite na kruhový volant aj na stredovú konzolu, všetko nahradila elektronika a zopár spínačov. Dizajn opäť vyráža dych. Interpretácia dvojitého šípu je jednoznačná, šokujúca je však harmónia farieb a tvarov. Ohnivooranžová, strieborná a čierna vytvárajú decentne diabolskú atmosféru, ktorá sľubuje plné vedrá adrenalínu za volantom.

Motor nespaľuje benzín:

Palivom bude vodík. Koniec-koncov, je to palivo budúcnosti, tak prečo by nemohol na pohon automobilového diabla slúžiť práve vodík. Je extrémne výbušný, jeho skladovanie je pekelne ťažké aj drahé, no raz musí ovládnuť aj automobilový svet. Aký bude mať výkon, aké budú dynamické parametre, to ešte dnes netuší nik. Ani sami tvorcovia.

Nebude patriť nikomu a napriek tomu ho budú môcť mať všetci:

GT by Citroën je totiž laboratórnym dieťaťom automobilky a spoločnosti Sony. Citroën GT môže byť aj váš, ak si objednáte počítačovú hru Gran Turismo 5. Môžete usadnúť za jeho virtuálny volant a vyraziť za hranice reality všedných dní. Výrobca nechcel špecifikovať takmer nič a zároveň priznal, že GT je iba dizajnérskym cvičením. To je škoda, stačilo by šesťvalcový trojliter nadopovať dvoma turbodúchadlami a vydať sa na teritórium superšportov. A osobne si myslím, že Citroën tak raz učiní a GT neostane iba automobilom snov.

Facebook Comments