Vtrhnúť do automobilového sveta s podobnými rozmermi, filozofiou i zameraním je niekedy riskantné. Najmä ak pristupujete medzi poslednými amáte čo doháňať. Mazda CX-7 vstúpila do vlastnej kategórie, ktorú sa chystá nadefinovať. A nielen to! Ona ju chce vyhrať. Neveríte? Pozrite sa na ňu z ktorejkoľvek strany. A nenájdete skopírované obrysy konkurentov ani typické črty kategórie SUV alebo najnovšie Crossover. Presne tak, Mazda CX-7 sa chystá objať viacero kategórií.

Dizajn Mazdy sa približuje zákazníkom:

Áno, je to zoom-zoom. Tento fotografický termín si Japonci vybrali ako filozofiu a darí sa im. Automobily jeden po druhom vyrážajú dych dizajnom, priemernosť predchádzajúcich modelov odchádza do histórie. Mazda CX-7 má výborné predpoklady na úspech. Nemá totiž predchodcu, nepodobá sa na nikoho. No už na prvý pohľad je jasné, že ide o Mazdu. Prezradia vám to nádherne vyduté blatníky, ktoré by poľahky zhltli hoci aj dvadsaťpalcové disky kolies a porciu nízkoprofilových pneumatík. No nemusíte sa báť, obuté osemnásťpalcové pristanú Mazde viac než dobre. Ideálnymi rozmermi sa prezentujú predné svetlomety. Dopĺňajú masívne vydutie kapoty i rovnako robustný predný nárazník s úctyhodným chladiacim otvorom.

Svaly prezentuje Mazda CX-7 prakticky na celej karosérii:

Predný či zadný blatník, oba sa pýšia steroidnými svalmi. Nemusel by sa za ne hanbiť ani sám Arnold. Dizajn testovaného vozidla umocnila aj sýtomodrá metalíza. Ideálne jej sekundovali chrómované prvky. Práve tie sú dnes povinnými prvkami pri marketingovom posúvaní automobilu do vyšších kategórií. Muskulárnu čistotu dopĺňa aj samotná zadná časť. Chváli sa bielymi zadnými skupinovými svetlami, ktoré ideálne zapadajú do scenérie atletickej vizáže, podobne ako dvojica koncoviek výfuku. Všetky prvky naznačujú asfaltové priority. Mazda CX-7 nie je terénny automobil a ani sa naň nehrá. Z nekompromisného sveta štvorkoliek si požičala iba vizáž, všetko ostatné prezrádza vierovyznanie civilných ciest.

Imidž ako základná esencia:

To je dnes povinnosť, ktorú dodržiava každý protagonista sveta športovo-úžitkových krížencov. Zadné svetlá potešia nežné pohlavie krištáľovým efektom. Najmä ženy si všimnú aj jemne stúpajúcu líniu spodnej hrany okien. Mazda CX-7 neostáva nič dlžná ani nočnému dizajnu. Predné hmlovky integrované do predného nárazníka poskytujú zároveň priestor na smerové svetlá a parkovačky. Jemný detail, ktorý aj v noci zvýrazňuje identitu vozidla. Podobne ako samotný dizajn diskov kolies, dnes už neodmysliteľne patriaci do repertoáru japonskej automobilky.

Civilné tvaroslovie interiéru:

Iba čierny klavírny lak, kožené čalúnenie a zopár hliníkových prvkov zostavených do atraktívnej jednoduchosti vládne interiéru. Práve táto vlastnosť poteší azda najviac. Najmä tých, čo sú už otrávení multimediálnym útokom dnešných automobilov. Žiadne menu, žiadne hádanky, žiaden ovládací postup. Namiesto toho ovládače. Všetky majú svoju funkciu. Jasnú, prehľadnú, neomylnú. Jazda s CX-7 je jednoducho nádherná, ovládanie brilantne nekomplikované. Jediné, po čom môže vodič túžiť, je navigačný systém. To je naozaj všetko, lebo ostatné prvky testovaná Mazda mala.

Priestorové blaho si užijú štyria:

Prakticky najsilnejšou stránkou všetkých automobilov danej kategórie je priestorová ponuka. Z väčších vonkajších priestorov profitujú všetci štyria pasažieri. Spokojnosť si rozdelia maximálne štyria cestujúci, pričom tí zadní majú k dispozícii aj obligátnu lakťovú opierku. Bohatá priestorová ponuka sa týka aj batožinového priestoru. Takmer rovných päťsto litrov v kombinácii so sklápateľnými sedadlami prináša vítanú kombinatoriku intímne známu každému majiteľovi.

Radosť sa začína pod kapotou:

Aj napriek imidžovým rozmerom pod kapotou úraduje štvorvalec s objemom dve celé tri desatiny litra. Pomerne civilný objem však dopuje turbodúchadlo. Výsledok? Nie menej ako dvestošesťdesiat koní diktuje tempo pod kapotou. Viagra všetkých motorov, turbodúchadlo, sa postarala aj omimoriadne slušný údaj omaximálnom krútiacom momente. Ten dosahuje takmer rovných štyristo newtonmetrov. V dynamickom preklade to znamená zrýchlenie z nuly na stovku za rovných osem sekúnd. Amaximálnu rýchlosť dvestodesať kilometrov za hodinu. Kombinácia ako vystrihnutá zo sveta kompaktných modelov GTI.

Rozkoš pokračuje v zákrutách:

Asfaltové priority dokumentuje aj výborný podvozok. Je presný, neomylný. Komunikácia medzi volantom a kolesami je priamočiara. Ani pri rýchlej jazde nevníma vodič vyššiu pohotovostnú hmotnosť, rezanie zákrut má „cé iks sedmička“ v krvi. Neodoláte, najmä ak máte správne zohriatu krv a milujete rýchle prejazdy zákrut. Práve v rýchlych pasážach odrazu oceníte ideálny rozmer volantu, presné dráhy šesťstupňovej prevodovej páky i záťah motora. Mazda CX-7 v útrobách mohutnej karosérie ukrýva športiak. Benzínová filozofia si síce vypýta svoju daň v podobe štrnásť- či pätnásťlitrovej spotreby. No to je iba nepatrná daň za adrenalínové chvíle strávené na horských serpentínach. Naopak, ak sa upokojíte, apetít motora sa adekvátne zníži na hranicu desiatich litrov. Tam sa však športovo orientovaní vodiči budú zdržovať iba minimálne.

Sofistikovaný pohon rozdáva silu na obe nápravy:

Zásluhu na takmer osobných jazdných vlastnostiach má sofistikovaný pohon všetkých štyroch kolies Active Torque Split. Magnetické spojky v spolupráci s riadiacou elektronikou posielajú silu na kolesá presne tej náprave, ktorá ho dokáže maximálne využiť. Za normálnych okolností sa tak k slovu dostáva predná náprava, zadná si požičia maximálne päťdesiat percent krútiaceho momentu. Škoda len nevypínateľného stabilizačného systému, ktorý je vzhľadom na takmer ideálne jazdné vlastnosti aj tak zbytočný.

Mazda CX-7 kombinuje filozofie:

Z každej si požičiava presne to, čo väčšina z nás využije. Od terénnych áut si požičiava robustný základ, oblieka si však športový oblek. Odľahčenú filozofiu prezentuje interiér a nekladie zbytočné nároky na vodiča, bez ohľadu na jeho pohlavie. Pod kapotou poteší temperamentom, na cestách sofistikovaným pohonom všetkých štyroch kolies. Samozrejme, nechýba ani špičkový audiosystém BOSE. Ten si užijete v mestských dopravných zápchach či pri pozorovaní západu slnka. Zachutila vám Mazda CX-7? Pochopili ste filozofiu krížencov…

Facebook Comments