Začnime kritikou. Subaru mení dizajn a nie som si istý, či sa vydalo správnym smerom. Črty, ktoré boli typické pre Subaru, zmizli a akosi odišla aj krása a ľahkosť modelov, ktoré priaznivci milovali. Na druhej strane, automobilka sa posunula z okraja záujmu do jeho stredobodu a ponúka portfólio modelov, ktoré zodpovedajú požiadavkám širšej skupiny zákazníkov.
Nové Subaru Legacy pôsobí masívnejšie:
Aj napriek tomu nájdete v marketingových materiáloch zmienky o dynamickom dizajne a agresívnom charaktere. Nuž. Na to, aby automobil pôsobil športovo, musíte zvoliť osemnásťpalcové disky kolies a paradoxne staviť na verziu kombi.
Pozitívom novej generácie je, že ho môžete považovať za plnohodnotného člena strednej triedy. Všetky dimenzie tomu nasvedčujú. Celková dĺžka narástla takmer na päť metrov, rázvor osí kolies atakuje hranicu troch metrov, výrazné centimetrové prírastky zaznamenala aj výška a šírka. Garantujem vám, v interiéri nárast pocítite a za volantom sa cíti pohodlne aj dvojmetrový vodič. Dobré správy pokračujú aj na zadnom sedadle, kde nájdu dostatok priestoru aj osoby vyššieho vzrastu. Skutočne.
Batožinový priestor dobrý, všetko dobré:
Súbor pozitívnych vlastností zakončí batožinový priestor, svojím objemom presahujúcim päťsto litrov, ktorý po sklopení sedadiel konvertuje na objem, za ktorý by sa nehanbila ani dodávka. Na svoje si príde aj vodič. Palubná doska s dvoma rozmernými prístrojmi a dvojicou menších poskytuje najdôležitejšie informácie. Atraktivitu logicky usporiadanej stredovej konzoly sa snaží zvýšiť strieborná lišta. Legacy ponúka aj dostatok odkladacích priestorov. A to sme sa ešte nedostali k tomu najlepšiemu.
Dvojlitrový turbodiesel je naozaj výnimočný:
A to aj napriek tomu, že nie je najsilnejší v rámci triedy a zrýchlenie na stovku trvá vyše deviatich sekúnd a maximálka iba zľahka prekračuje hranicu dvesto kilometrov za hodinu. Dané hodnoty však dokáže kombinovať s mimoriadnou ekonomikou prevádzky, ktorú vyjadruje priemerná spotreba pod úrovňou šiestich litrov v zimných podmienkach…
Viac sa dočítate v marcovom čísle mesačníka Brejk.