Opustiť hranicu ordinárnych zážitkov za volantom, zažiť absolútnu radosť zo zvládnutého šmyku a podržať plyn aj v momentoch, keď iní bezducho šliapu na brzdu, sa dá iba vo Fínsku. Takpovediac na samom konci sveta. Asi tristo kilometrov nad polárnym kruhom sa nachádza motoristický raj v podobe takmer večne zamrznutého jazera so sedemdesiat centimetrov hrubým ľadom.
Plyn, brzda a driftovací koncert:
Nečakajte nič iné, vaša tvár sa roztiahne do úsmevu hneď po prvom kole. Hlavná téma je totiž balansovanie na samej hranici stability a udržiavanie auta v konštantnom šmyku. A to celé na pokyn inštruktora! Navyše odskúšať si môžete zadokolku či štvorkolku, predokolku Porsche, našťastie, nevyrába. Úroveň zážitku umocňujú práve ultimatívne športiaky zo Stuttgartu a nádherná prírodná scenéria kopírujúca opis raja z biblie motoristického nadšenca.
Kompletný arzenál nástrojov:
K dispozícii máte všetky modely. Jazdeckú školu Porsche na zamrznutom jazere môžete pokojne prirovnať k návšteve sexshopu nymfomankou. Neexistuje, aby ste si nevybrali, neexistuje nič, čo by vám nechutilo. A oktánovú erekciu chytíte na sto percent, orgazmus príde a nakoniec si budete do žíl pichať benzín. Je úplne jedno, ktorý model si zvolíte. Čertovsky dobre ovládateľný Porsche Cayman S, ktorý je takmer neustále v šmyku. Navyše je mimoriadne ľahko ovládateľný. Na opačnom konci je síce ovládateľná 911 S, no v extrémnych situáciách aj ťažšie zvládnuteľná zadokolka.
Vyšší level potrebuje 4 x 4:
Je až neuveriteľné, kam sa posunie ovládateľnosť automobilu, ak sa pridá pohon všetkých štyroch kolies. Porsche Carrera 4S si zachováva ovládateľnosť až do vysokých rýchlostí. Na udržanie šmyku potrebuje oveľa intenzívnejšie narábanie s plynom a oveľa menej kontrovania volantom. A v podstate musíte do zákruty vchádzať s takzvaným predšmykom. Presne ako na rely… Motoristický eden navštívite aj za volantom Porsche 911 Turbo. Predstavte si obrovský vypluhovaný kruh, na ktorom je vašou úlohou opísať vychýlenou bočnou časťou obrovský drift. Impozantná na tom je ľahkosť, s akou to aktuálna generácia „turba“ robí, a vaše pravidlá fyziky doslova rozhodí pohľad na tachometer, ktorý už dávno opustil aj diaľničný limit, a pokyn z vysielačky vás doslova šokuje: Pridajte plyn!
Zvláštne úpravy neexistujú:
Jazdí sa na sériových automobiloch, jediná úprava sú štyriapolmilimetrové hroty na pneumatikách. Mimochodom, nájdete ich tam asi dvesto. Automobil tak získava jazdné vlastnosti, aké má automobil na čerstvom snehu s dobrými zimnými pneumatikami. Nad úrovňou vašich jazdných schopností bdie celý tím inštruktorov, keď treba, inštruktor vás kontroluje zo sedadla spolujazdca, prípadne vám predvedie svoje umenie. A vy sa na chvíľu vrátite do reality. Na konci dňa si uvedomíte, že športová jazda na zamrznutom jazere je plne porovnateľná so sexom. Možno je dokonca lepšia! Nie, nebojte sa, nie je, no odrazu máte chuť tie dve veci porovnávať a robiť jedno po druhom. A potom znova! Ste predsa v raji…
Viac sa dočítate v májovom čísle mesačníka Brejk.