Mýlite sa! Pulz vodiča sa nebude znižovať, elektrina nespáli vášeň za volantom na popol. Môžeme sa aj naďalej tešiť na radosť za volantom, na perfektné šmyky s vybočenou zadnou časťou a zrýchlenie z nuly na sto v priebehu pár sekúnd. A všetko to bude zabalené do mimoriadne atraktívneho kabáta.
Základom je Audi R8:
Emócie nesmú chýbať, je to základ, na ktorý bude celý automobilový svet zrejme vždy stavať. Tvary Audi e-tron fascinujú. Vulgárnou čistotou, množstvom tenkých chrómovaných lamiel i retrovzhľadom hliníkových diskov, akoby vystrihnutých z biblie automobilovej klasiky. Predná časť sa chváli ťažko definovateľným tvarom LED diódových svetiel, klasické predné svetlomety už na e-trone nenájdeme.
Identický recept ponúka dizajn aj pri pohľade zozadu:
Úzke a zároveň tenké zadné sklo má podobne ako mriežka chladiča rebrovanie chrómovanými lištami. Dizajnérsky minimalizmus vládne aj zadnej časti automobilu. Iba skupinové svetlomety s integrovaným spojlerom a niekoľko línií s výrezom na tabuľku evidenčného čísla tvoria optický zážitok. A popri tom zvýrazňujú šírku samotného superšportu. Niečo tam chýba, však. Áno, je to výfuk. Namiesto neho nájdeme v zad-nom nárazníku chrómovanú lištu. Nerátajte ani s difúzorom, zrejme aj ten vychádza z módy. Elektrický prúd sa spotrebuje bez emisií, o tie sa v prípade elektromobilov postarajú elektrárne.
Bočná línia je klasická a zároveň puristická:
Superšportové kupé neponúka nič vyčnievajúce. Ani kľučky, ani spätné zrkadlá. Mierne vystúpenie na začiatku dvier totiž ukrýva videokamery, ktorých obraz má vodič k dispozícii na displejoch po stranách v interiéri. Medzi retroprvky možno zaradiť aj rebrovanie chladiacich otvorov na bokoch dvier a okien. Prvok známy predovšetkým z modelov Ferrari a Lamborghini zo šesťdesiatych rokov sa tak opäť dostal na zoznam žiadaných okrasných prvkov.
Doba elektrická takmer nič nemení:
Z ovládacích prvkov nezmizol prakticky žiadny, aj ostatná scenéria zodpovedá dnešným ovládacím prvkom. Volant je kruhový, nechýba volič jazdného režimu a ovládacie pedále taktiež nemenia logiku. Sprievodným javom superšportových automobilov aj naďalej ostávajú exkluzívne materiály ako koža, hliník, alcantara. Kruhový ovládač v strede stredovej konzoly sa vyníma a zrejme bude kombinovaným ovládačom na klimatizáciu, audio i prídavné funkcie.
Štyri krát štyri:
A nemyslíme tým iba pohon všetkých štyroch kolies, ale aj štyri elektromotory. Každé koleso je totiž poháňané vlastným elektromotorom, pričom v duchu novodobej filozofie quattro je väčšina krútiaceho momentu posielaná na zadné kolesá. A v prípade krútiaceho momentu skutočne ide o gigantickú porciu. Nie menej ako štyritisícpäťsto new-tonmetrov čaká na svoje nasadenie, aby predviedlo svoj skutočný potenciál. Kombinovaný výkon štyroch motorov predstavuje rovných tristo-trinásť koní. To stačí na zrýchlenie z nuly na sto pod hranicou piatich sekúnd. Maximálna rýchlosť bola v záujme dojazdu obmedzená na dvesto kilometrov za hodinu. A dojazd? Ten je rovných dvestopäťdesiat kilometrov, čo je viac, ako väčšina z nás najazdí za jeden deň.
Nová dimenzia jazdných vlastností:
Použitie osobitného motora pre každé koleso zvlášť posúva hranicu jazdných vlastností do nového rozmeru. Pre agilitu podvozka či nastavenie stabilizačného systému i v medzných situáciách je selektívne rozdeľovanie krútiaceho momentu vítaná funkcia.
Nová éra, identická radosť:
Audi e-tron spolu s ostatnými predstaviteľmi elektrickej éry rozháňa temné myšlienky nad budúcnosťou automobilov. Aj táto kapitola bude rovnako vzrušujúca, rovnako výkonná a identicky ohnivá. Aj v kategórii superšportov.