Pozícia kultových vozidiel na trhoch je pomerne ťažká. Na jednej strane útočia na zákazníkov svojou zvláštnou aurou, postavením a v prípade Imprezy aj jedinečnými jazdnými vlastnosťami. Na druhej strane práve tento hrdinský postoj je zároveň obeťou obchodného úspechu. To je vlastne dôvod prezlečenia kedysi kultového nezameniteľného sedanu do prívetivej karosérie hatchbacku. Nové časy, nové mravy: Silueta päťdverového hatchbacku jasne prezrádza úmysly novej Subaru Impreza. Chce si to rozdať s každým konkurentom v kompaktnej triede. Zrejme preto sa predné svetlomety usmievajú a identický úškľabok si pripísala aj maska chladiča. Naopak predný nárazník aj zvyšok karosérie sú v umiernenom, civilnom štýle. Na oltár obchodného úspechu však Impreza obetovala jednu z najtypickejších čŕt, ktorou sú práve bezrámové dvere. Identifikátorom v rámci kompaktnej triedy bude jeden výrazný detail. Tretie bočné okno.
Happyend s LED diódami:
Spokojnosť s novou generáciou sa začína paradoxne na konci. Otvorením piatych dverí. Tie potešia už pred samotným otvorením modernou, a treba povedať, že dnes aj nevyhnutnou scenériou LED diódových zadných skupinových svetiel. Prístupnosť a využiteľnosť batožinového priestoru s objemom rovných tristo litrov sa dostala do novej dimenzie. Po novom sa aj Impreza môže pochváliť priestorovou matematikou. Tú zabezpečia sklopné sedadlá a delené zadné operadlo. Túžbu zapáčiť sa mnohým zrkadlí celý interiér. Je totiž navrhnutý s ohľadom na každodenné používanie.
Krivky palubnej dosky osviežili interiér:
Ani tu sa nová Impreza nemýli. Presnejšie, nechce sa mýliť. Všetko prebieha podľa rodinného scenára štvorčlennej rodiny. Prezrádza to aj jeden nenápadný detail. Pozícia otáčkomera. Stratil centrálnu pozíciu a je zároveň výrazne menší. Takmer identickým rozmerom sa môže pochváliť aj pomerne menej podstatný palivomer. Palubná doska prišla aj o ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny, naopak cestujúci si môžu užiť autorádio MP3 s dvojnásobnou výškou či displej palubného počítača.
Plus desať centimetrov:
Toľko si pripísal rázvor osí kolies. Profitujú z neho nielen cestujúci vzadu, ale aj samotné jazdné vlastnosti. Opäť obeť. Impreza už nie je hravá, ale nekompromisne obsadila teritórium jazdnej perfekcie bez náznakov zaváhania. Prísnu neutralitu si stráži aj za hranicou civilných rýchlostí. Ešte ďalej za ňou si ponechala viac nedotáčavosti. A ešte niečo! Na hru s plynom a šteklenie zadnej časti už nereaguje tak ochotne ako jej predchodkyňa. Ach áno, cestujúci vzadu nemajú radi ostré výmeny zákrut. To je škoda, lebo práve v zákrutách si Imprezu všetci zamilovali. Repertoár rodinného poslania si pripísal aj mäkšie pruženie.
Motor hovorí rovnakým prízvukom:
Aspoňže motor si ponechal akustický prejav motora typu boxer a má rovnakú chuť vyraziť do otáčok. Ostrý šprint na stovku zvládne za menej ako desať sekúnd a maximálna rýchlosť oblizuje hranicu rovných dvesto kilometrov za hodinu.
Novú filozofiu pochopíte pri pokojnej jazde:
Odrazu dáva zmysel mäkkosť pruženia, všimnete si výrazne lepšiu ponuku priestoru a váš pohľad skĺzne k redukčnej prevodovke, ktorá sídli hneď vedľa prevodovej páky. Začujete zvuk motora, pošteklíte plyn a vyrazíte do zákrut. Odrazu je všetko jasné. Kašlite na rodinu, držíte predsa volant Subaru…