Buďme úprimní. Prvý Mercedes SL sa preháňal po otvorených cestách takmer tristokilomet-rovou rýchlosťou v časoch, keď sa prvé Ferrari iba začali objavovať na cestách a Lamborghini stále produkoval traktory. To je zároveň odpoveď pre neveriacich. Mercedes Benz SL bol a vždy bude supercar. V poradí šiesta generácia vo svojej ultimatívnej verzii však vzýva iba jediného bôžika – maximálny výkon.

Chlapské hrany namiesto ženských oblín:

Tak to má byť, pekelný výkon by sa nemal dostať do rúk nepovolaným či slabším povahám. SL 65 AMG sa chystá dať do smútku opäť takmer celý zvyšok sveta. Black Series na cestách rozhodne spoznáte. Možno sa ho dokonca budete báť. Rozšírenie karosérie pomocou spojlerov sa pohybuje presne na hranici dobrého vkusu a nechutného exhibicionizmu. Chróm nehľadajte. Nachádza sa iba na maske chladiča a nápisoch. To stačí.

Dušu a poslanie má Black Series na okruhu:

To je teritórium, to je oblasť, v ktorej sa bude Black Series pohybovať. Alebo vám to nedošlo? Nasávacie otvory na prednom nárazníku zhltli estetické priority, ruku dizajnérov viedol prúd chladiaceho vzduchu. SL 65 AMG Black Series má všetko funkčné. Bočné odvetrávacie otvory v prednom blatníku, dvojitú koncovku výfuku aj samotný difúzor. Výsuvný spojler na zadnom veku zasahuje v rýchlostiach nad stodvadsať kilometrov za hodinu. A na niečo som zabudol! Takmer všetky diely karosérie sú z karbónu.

Volant, automat a otáčkomer hrajú hlavnú úlohu:

Potreboval vôbec v histórii motorizmu vodič viac? Klimatizácia, audiosystém, elektrické hračky, to všetko je v prípade ostrej športovej jazdy zbytočné. Vtedy sa vodič sústredí iba na jedno jediné. Komunikačný kanál medzi ním a automobilom – volant. Ten určuje dráhu riadenej strely s trojcípou hviezdou na kapote. Vnútornosti vodiča drží pokope škrupinové sedadlo. Karbónový vzhľad stredovej konzoly iba dráždi tie správne zmysly. Presnejšie jeden. Cit v pravej nohe.

Zbraň, ktorá je zároveň projektilom:

Tu vám už nič nepomôže. Ani celková hmotnosť, ktorá atakuje takmer dve tony. Trocha komický údaj vzhľadom na arzenál karbónu na kapote i pod ňou. Situácia sa však okamžite mení, keď si uvedomíte, že pod kapotou úraduje dvanásť valcov a dve turbodúchadlá, ktoré sú v porovnaní so štandardnými turbodúchadlami použitými v modeli SL 65 AMG až o dvanásť percent väčšie. Kým pri väčšine automobilov je vývojovou prioritou maximálny výkon, Black Series má celkom odlišné problémy. Konštruktéri museli upravovať konečné parametre smerom dolu! Maximálny krútiaci moment bol znížený na tisíc newtonmetrov! Áno, čítate správne. Identický recept si pripísal aj maximálny výkon motora. Namiesto sedemstodvadsať stlačili konštruktéri maximálny výkon na hranicu šesťsto-šesťdesiat koní. Škoda. Mohli pridať ešte šesť a symbolika by bola dokonalá.

Zoči-voči Bugatti Veyron:

Kdesi tam siahajú limity Mercedesu Benz SL 65 AMG Black Series. Katapultovanie na stokilometrovú rýchlosť trvá menej ako štyri sekundy a maximálna rýchlosť je, bohužiaľ, obmedzená. Na tristodvadsať kilometrov za hodinu! Pochopte už konečne, že Mercedes Benz SL 65 AMG nemá okrem označenia s ostatnými súrodencami skutočne nič spoločné.

Facebook Comments