Vlastne si dokonalosť dnešných automobilov takmer ani nevšímame. Na mnohé otázky dávajú odpovede už dnes. Stabilizačný systém vie, kam chceme ísť a čo má robiť, aby sme nenabúrali, systém nočného videnia vyráta pohyb chodcov a upozorní nás na to a moderné automobily dokážu samy zaparkovať, prípadne udržať jazdný pruh…

Nová éra sa začne onedlho:

Všetky potrebné prvky na samostatné ovládanie automobilu sú už v podstate vymyslené, posledný vývojový stupeň bolo vyladenie celého systému. Spravidla to najnáročnejšie…
Výsledkom je ďalší vývojový stupeň aktívneho tempomatu Distronic Plus a jeho prídavná funkcia, takzvaný Traffic Jam Assistant. A ten nie je nič iné ako plnoautomatický modus v prípade jazdy v dopravnej zápche! Mercedes-
-Benz F800 totiž dokáže sledovať automobil idúci pred ním a šoférovať auto bez zásahu vodiča! Inteligenciu systému dokazuje aj fakt, že nesleduje slepo automobil idúci pred ním, ale dokáže rozpoznať odbočovanie, prípadne zmenu jazdného pruhu. Systém funguje automaticky do rýchlosti
30 km/h, po prekročení danej hranice sa automaticky postupne vypína a kontrolu preberá opäť vodič. Ten ju, mimochodom, zásahom do riadenia či bŕzd môže prevziať prakticky kedykoľvek.
V prípade šmyku už nebudeme šoférovať my: Ďalšia nadstavbová funkcia sa venuje riadeniu automobilu v prípade šmyku. Volant, plyn ani brzdy nebude v danom momente ovládať vodič, ale riadiacia jednotka. Dokonca príde i k zvažovaniu, či sa vyhne prekážke do proti-smeru, či skoriguje šmyk v jazdnom pruhu vozidla. Na „rozhodovanie“ poslúžia kamery umiestnené tam, kde sú dnes zabudované dažďové snímače.

Systémy sú pripravené na nasadenie:

Na rozdiel od iných automobilových štúdií Mercedes-Benz predstavuje model, ktorý pod svojím kabátom nosí plne funkčné systémy a už teraz ponúka jeden z ďalších míľnikov automobilového priemyslu. Novým kráľom sa stal Mercedes-
-Benz F800, reálny nástup opísaných technológií sa očakáva v novej generácii triedy S. Tá býva už tradične predskokanom všetkých technológií. Do automobilového sveta totiž zaviedla ABS, airbagy či napríklad dvojité presklenie, alebo bezkľúčové štartovanie…

Viac sa dočítate v júlovom čísle mesačníka Brejk.

Facebook Comments