Toto označenie sa odteraz nebude spájať len s päťnásobným víťazom 24-hodinovky, ale aj s prvým novodobým športovým Audi, ktoré patrí do top kategórie civilných áut. Postaví sa priamo na čelo armády štyroch kruhov, ktorá si už roky brúsila zuby aj na najexkluzívnejšie teritórium.
Zoči-voči Porsche či Ferrari:
Široko rozkročené Audi bude už zďaleka budiť rešpekt svojou nekompromisnou prednou sekciou. Tá sa nehrá na nič dravé. Je taká. „Oči“ v podobe neodmysliteľnej kanonády LED diód svoju dravosť nijako neskrývajú. Predná časť venovala veľkú väčšinu svojej plochy vstupu vzduchu. Ten chladí okrem motora aj prevodovku. Koncepcia motora umiestneného v strede je nepísaným, no prísne dodržiavaným pravidlom vo svete najrýchlejších áut. Práve bočné nasávacie otvory privádzajú životodarný vzduch k agregátu. Okrem tohto poslania však plnia aj jednu z najdôležitejších dizajnérskych funkcií, ktoré sú také typické pre superšporty. Presne tak isto ako funkčný difúzor definujúci zadnú časť.
Sedadlá si obliekajú vodiča:
Prispôsobia sa každej postave. Audi v interiéroch nerobí chyby. Ani R8. Posádku hladká kožené čalúnenie i tóny audiosústavy Bang & Olufsen s výkonom štyristošesťdesiatpäť wattov, ktoré komunikujú prostredníctvom dvanástich reproduktorov. Správny smer dáva, ako inak, satelitná navigácia. Volant má skosenú spodnú časť. Prístrojový panel sprostredkuje dianie pod zadnou kapotou prostredníctvom šiestich kruhových prístrojov. Tvár podvozka si môže vodič vďaka magnetoreologickým tlmičom nadefinovať vo vlastnej réžii.
Štyristodvadsať koní poskytuje vidlicový osemvalec:
Agregát, ktorý doteraz strážil akceleráciu a maximálnu rýchlosť špičkových modelov s označením RS. Vyše štvorlitrový objem a priame vstrekovanie paliva sú garantom akcelerácie. Jej potvrdením je poctivých štyristotridsať newtonmetrov krútiaceho momentu. Samotný výkon však neznamená nič. Špičková R8 si totiž obliekla hliník a vkusne ho dopĺňajú karbónové prvky. Bezchybným jazdným vlastnostiam sekunduje aj takmer ideálne rozloženie hmotnosti a kabína posádky posunutá viac dopredu.
Audi R8 zrýchľuje na stovku za štyri a pol sekundy!
Ručička tachometra prekročí magických tristo kilometrov za hodinu. Týmto úkonom sa definitívne oddelí od väčšiny sériových spolubratov. Audi R8 je predsa unikát. Vodičovu pravú ruku môže chladiť hliníková radiaca páka s nádhernou kulisou radenia alebo automat Audi R Tronic. K pretekárskemu pocitu prispievajú aj páčky na volante. Radenie jednotlivých režimov má na starosti joystick na stredovom tuneli.
Limitovaná, lebo dokonalosť si to žiada:
Svoju exkluzivitu si model zabezpečil výrobou maximálne 15 kusov denne, ktoré budú opúšťať výrobnú linku v Neckarsulme. Práve z nej bude automobilový sen rolovať minimálne na osemnásťpalcových hliníkových diskoch priamo do rúk nadšených majiteľov. Na Slovensko má prísť tento rok desať kusov. Deväť z nich už pozná svojho majiteľa.