Známe sú aj ich songy Vicious Games a Rubberbandman, taktiež zo skoršieho obdobia. Yello nepatrí medzi záležitosti jednej dekády a treba podotknúť, že na rozdiel od množstva iných dlhohrajúcich záležitostí hudobne neustrnuli. V deväťdesiatych rokoch vyprodukovalo toto poloaristokratické duo zo Švajčiarska množstvo tanečných skladieb, no opreli sa aj do downtempa a chilloutu, ktorý neskôr dominoval albumu The Eye z roku 2003 a tvorí rámec aj ich najnovšieho kúska Touch Yello.

Dotkni sa žltej:

Niet pochýb o tom, že medový hlas Dietra Meiera by sa uplatnil v lepšej reklame. Ďalším typickým prvkom, presakujúcim do celkovej dramaticko-melancholickej atmosféry, ktorú pohotovo dotvára Boris Blank, je aj nepoučiteľná fascinácia fatálnymi ženami. Touch Yello je veľmi vhodné na relaxačné spočívanie a iné, vysokopohodový flow je však z neznámych dôvodov narušený remixom skladby Bostich z albumu Solid Peasure. Úvodný funky song The Expert z konceptu tiež trocha vybočuje. Pastelový zvuk albumu je zato synesteticky doplnený o modrú farbu, a to hneď dvakrát. Po vypočutí Tangier Blue a Kiss In Blue však možno konštatovať, že v tomto prípade je modrá naozaj dobrá. V druhej spomínanej piesni hosťuje inak folkovo orientovaná speváčka Heidi Happy, ktorej hlas počuť aj v skladbách Stay a You Better Hide. Vokál ich sympatickej krajanky najviac zasiahne práve v You Better Hide, kde v mrchovskom prevtelení prichádza s hypnotizujúcim priznaním, že nikdy nebola úprimná. To, že je cťou s Yello spolupracovať, si zrejme povedali aj ďalší hostia, ktorí doladili inštrumentálnu časť albumu, jazzman Till Brönner (Till Tomorrow, Vertical Vison a Electric Frame) a klasická umelkyňa Dorothee Oberlingerová (Takla Makan). V Takla Makane, mysticky ladenom osemapolminútovom skvoste, pomenovanom podľa púšte pri hraniciach Číny so stredoázijskými „tigrami“ a slonmi, Yello zabŕdnu do world music. Medzi vydarenejšie songy ešte určite patria Out Of Dawn a Friday Smile s vrtuľovým a hmyzím koncom, Trackless Deep a Stay.

 

Viac sa dočítate vo februárovom čísle mesačníka Brejk.

Facebook Comments